eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia

Az oroszok 72 százalékának nincs útlevele

Az oroszok 72 százalékénak nincs külföldi utazásra jogosító útlevele - derült ki a moszkvai független Levada közvélemény-kutató központ felméréséből.

A fennmaradó, 28 százaléknyi külföldre járók többsége vezető beosztású, tisztségviselő, férfi és 25-40 év közötti, felső fokú végzettséggel rendelkező személy.

Az oroszok többsége sohasem járt a volt Szovjetunió határain kívül, a megkérdezettek 72 százalékának nem volt olyan hivatalos útja, amely során kilépett volna az egykori szocialista államszövetség területéről, 59 pedig nem volt üdülni a volt tagköztársaságok határain túl.

A megkérdezettek 70 százaléka szerint biztonsági megfontolások miatt kell lemondani a külföldi utakról.

A felmérést egy 800 fős mintán, 48 oroszországi régió 137 településén végezték el.

Címlapról ajánljuk
5200 kilométer evezés 40 nap alatt – magyar páros döntene világcsúcsot az Atlanti-óceánon

5200 kilométer evezés 40 nap alatt – magyar páros döntene világcsúcsot az Atlanti-óceánon

Havasi Gergő és Szabó Norbert Ádám január 5-én egy több mint hét méter hosszú és két méter széles hajóval vág neki az óriási megterheléssel járó expedíciónak. Előbbi, a Magyar Honvédség 2. sportszázadának katonasportolója az InfoRádióban elmondta: egymást háromóránként váltva naponta 130 kilométert szeretnének evezni, közben semmilyen külső segítséget nem kapnak és kíséretük sem lesz.

Erdő Péter: „Hisszük, hogy személyesen tudunk kommunikálni Istennel”

Hisszük, hogy imáinkban személyesen tudunk kommunikálni Istennel, és neki hatása van az emberiség sorsára - mondta Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek karácsony alkalmából , hangsúlyozva, hogy ezért nem lehet abbahagyni a békéért való imát.
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×