eur:
406.45
usd:
377.04
bux:
76605.04
2024. november 8. péntek Zsombor

Franciaországban a repülőtereket már nem fenyegeti üzemanyaghiány

A párizsi repülőtereket már nem fenyegeti azonnali üzemanyaghiány az olajfinomítókban folytatódó sztrájk miatt. A közlekedési államtitkár ugyanakkor arra kérte vasárnap a párizsi járatokat indító légitársaságokat, hogy teli tankkal közlekedtessék gépeiket a francia főváros felé.

Dominique Bussereau az Europe 1 kereskedelmi rádiónak adott interjúban elmondta: a Roissy-Charles de Gaulle-on "nincs semmi gond", miután helyreállt a tárolók ellátása.

A nyugdíjreform elleni tiltakozásul meghirdetett sztrájk a hétvégén elérte Franciaország mind a 12 olajfinomítóját, amelyből tízben teljesen leállt a termelés. Két napig a párizsi repülőtereket kerozinnal ellátó vezetékekben is akadozott az utánpótlás, ami már hétfőre üzemanyaghiányt vetített előre a legnagyobb francia repülőtéren. A polgári légiközlekedési hatóság szombat este azonban azt közölte: teljesen helyreállt a vezeték működése, és ismét érkezik üzemanyag a csövekből a repülőtér körüli tárolókba.

Ennek ellenére az államtitkár azt kérte a légitársaságoktól, hogy "dupla kerozinadaggal" közlekedjenek Párizs felé, azaz a külföldi megállóhelyen tankolják tele a repülőket. Bussereau arról is beszélt, hogy egyes vidéki repülőtereken, mint például Nancyban vagy Nantes-ban kevesebb a tartalék, de a "probléma hamar rendeződni fog, és nem kell járatokat törölni" üzemanyaghiány miatt.

Ami a lakossági ellátást illeti, az államtitkár szerint "egyetlen benzinkút sem maradt benzin nélkül".

Szombaton Franciaország 3 ezer benzinkútjából több száz zárva maradt a sztrájk miatt, az autósok pedig pánikszerűen tankolták fel járműveiket a nyitva tartó kutaknál, annak ellenére, hogy kormánytagok többször is arról biztosították a lakosságot: nem lesz üzemanyaghiány az országban. A közlekedési minisztérium adatai szerint a múlt hét második felében az emberek elővigyázatosságból 50 százalékkal több üzemanyagot vásároltak, mint általában szoktak.

Az államtitkár szerint egyes kutasok azért állítják, hogy elfogyott náluk az üzemanyag, mert a tartalékaikat a megszokott és különleges helyzetet élvező vásárlóiknak tartják fent, mint például a helyi vállalkozók, önkormányzatok, hatóságok. Azt elismerte, hogy a 3 ezerből megközelítőleg kétszáz kútnál érzékelhet zavart a lakosság az ellátásban.

Bussereau jelezte: nem tart a teherfuvarozók tiltakozó megmozdulásától, amely hétfőn kezdődik Franciaországban. A kamionosok szakszervezeti vezetői a nagyobb olajtárolók, illetve a stratégiai útvonalak és csomópontok időszakos eltorlaszolására szerveznek akciókat. A vasutasok is a kedd óta tartó sztrájkjuk erősítésére készülnek, jelenleg mintegy 20-30 százalékuk vesz részt a munkabeszüntetésben.

Miközben a vitatott törvénytervezetet a nemzetgyűlés már elfogadta, a szakszervezetek azt remélik, hogy még nyomást tudnak gyakorolni a szenátorokra a felsőházban a szerdára tervezett szavazás előtt. Mivel a közvélemény egyelőre támogatja a megmozdulást, a fennakadások miatti felelősséget a szakszervezetek a kormányra hárítják, amely nem kíván tárgyalóasztalhoz ülni.

A szakszervezetek és az ellenzéki Szocialista Párt is azt kéri a kormánytól, hogy függessze fel a nyugdíjreform szenátusi vitáját, és kezdjen tárgyalásokat arról, hogy a nyugdíjkorhatár megemelése nélkül milyen más módon lehetne kipótolni az állami nyugdíjpénztár deficitjét a kirovó-felosztó nyugdíjrendszer megtartása érdekében. Ezt azonban a kormányzat határozottan visszautasítja.

Címlapról ajánljuk

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
Ömlött a pénz a magyar kockázati- és magántőkepiacra

Ömlött a pénz a magyar kockázati- és magántőkepiacra

Megjelent a Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület (HVCA) az Ernst & Younggal közösen készített, 2024.  első félévi statisztikai jelentése, amely szerint az egyesület befektető tagjai 2024 első félévében 40 tranzakció keretében összesen 32 271 millió forintot fektettek be 40 vállalkozásba, míg tavaly ugyanebben az időszakban 56 vállalkozásba fektettek be 11 375 milliót. Kiderül az is, hogy 2024 első félévben 81 683 millió forint értékben került sor magyarországi alapokba történő forrásbevonásra - közölte a HVCA.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×