Mint a miniszterelnök mondta a közép-oroszországi gyár munkásainak, munkahelyük biztonságban van. A rubel esése szerinte azt jelenti, hogy az orosz autók most sokkal versenyképesebbek, mint importált riválisaik. A részvények értéke is 30 százalékkal megemelkedett. De a lelkesedés talán korai.
A Lada ugyanis rossz állapotban van. A putyini mentőcsomag nem fedi azt a 44 milliárdos adósságot, amivel a cég tartozik a hitelezőinek. A problémák viszont sokkal mélyebbek. A Lada az egész világon pocsék minőségéről és változatlan dizájnjáról híres.
Még az oroszoknak is vannak róla vicceik:
"Hogyan kettőzzük meg egy Lada értékét? - Töltsük tele benzinnel.
Miért van ablakfűtése? - Hogy ne faggyon meg a kezed, amikor hazatolod."
Togliattiban, a Lada "fővárosában" az egyik repülőtéri taxisnak Mitsubishije van. Mont mondja, azelőtt Ladázott, és nem gondolta, hogy létezik olyan megbízható autó, mint a japán kocsi. 2000-ben még minden tíz eladott autóból hét Lada volt, ma már csak kettő. A Lada alkonya akkor kezdett leáldozni, amikor az orosz autópiac hirtelen növekedésnek indult.
Vitalij Hriszt, aki egykor dolgozott a Ladának is, de ma már a General Motorsszal és a Forddal üzletel, úgy fogalmazott, hogy a szovjet idők óta semmi nem változott a Ladánál, és ez a fő baj. Teljesen újra kéne gondolni a céget.
Vannak, akik szerint kötelezővé kéne tenni, hogy az kormány tagjai és az állami hivatalok vezetői Ladán közlekedjenek. Azonban nekik eszük ágában sincs Ladába ülni, ők is importautóval járnak.