A Renault Szlovéniából Franciaországba telepíti a Clio Campus modelljének gyártását. A francia ipari miniszter 400 új munkahelyet vár a lépéstől, és Nicolas Sarkozy győzelmeként értékelte az intézkedést.
A francia államfő ugyanis a februárban bejelentette, hogy az autóipar megmentésére fordított csaknem 8 milliárd eurónyi állami segítség ellentételezéseként minden további elbocsátás és a delokalizáció azonnali felfüggesztését követelte az érintett cégektől. Sőt, nyomatékosan javasolta, hogy a külföldre telepített termelésből, amit csak lehet, hozzanak vissza Franciaországba.
A Renault nagy hírverés mellett bejelentett intézkedése az Európai Bizottság ellenérzését is kivívta, így Nicolas Sarkozy sietett megnyugtatni a szlovénokat, mondván: a Renault lépése nem fog munkanélküliséget eredményezni a Novo Mestóban dolgozók számára.
A francia gazdasági sajtó azóta már kiderítette, hogy valójában kisebb szemfényvesztésről van szó, a Renault ugyanis a szlovéniai gyártókapacitása szűkössége miatt kénytelen a Párizstól mintegy 40 km-re lévő flins-i gyárában elvégeztetni az amúgy is kifutó szériának számító, mintegy 8000 Clio Campus összeszerelését.
Aggódnak a szakszervezetek
Ráadásul a Les Echos gazdasági napilap értesülése szerint a művelet mindössze öt hónapig, júniustól októberig tart majd, és a munkahelyek nagy részét várhatóan azok a Renault-alkalmazottak fogják betölteni, akik jelenleg kényszerpihenőn vannak, úgynevezett részleges munkanélküliek.
A dolog pikantériája, hogy a Renault továbbra is Szlovéniában szándékozik gyártani a francia kormány használt gépkocsik lecserélését célzó programja miatt rendkívül keresett új Twingót, miközben nem hajlandó elárulni, hogy hol kívánja gyártani a legújabb Clio III-as modelljét. Amiből a szakszervezetek azt a következtetést vonják le, hogy valószínűleg nem Franciaországban. Ez azonban újabb feszültséget eredményezhet a Renault és a francia kormány között, a növekvő társadalmi elégedetlenség ugyanis könnyen arra kényszerítheti a Fillon-kabinetet, hogy a részben állami tulajdonban lévő cégre további nyomást gyakoroljon.
A másik francia autóipari óriás, a Peugeot-Citroën semmilyen, a Renault-éhoz hasonló lépést nem tervez, nyilatkozta az InfoRádiónak a társaság egyik szóvivője, így a cég szlovákiai termelése továbbra is biztosított.
Laurent Cicolella hangsúlyozta: teljesen más stratégiát követnek, mint a Renault, és alig importálnak külföldön gyártott gépkocsit Franciaországba. "A Nagyszombaton gyártott Peugeot 207-est például csaknem kizárólag a közép-kelet európai piacon értékesítjük, és hasonlóan járunk el majd a leendő C3 Picassóval is" - mondta a szóvivő.
Nem használt a sokkoló a késes tinédzser ellen, agyonlőtték