A BMW autógyár az elmúlt hónapban 26 százalékkal kevesebb gépkocsit tudott eladni, mint novemberben, és az idei megrendelések is csökkentek, ezért a cég müncheni központjában elhatározták a rövidített munkaidő átmeneti bevezetését.
A fizetéskiesést egyelőre az állami munkaügyi hivatal csaknem teljes egészében pótolja, így a BWM alkalmazottak a rövidebb munkaidő után is megkapják bérük 93 százalékát. Noha az alkalmazottakat nem fenyegeti az elbocsátás veszélye, a beszállító ágazatra annál nagyobb csapást jelent az autógyárak megrendeléseinek elmaradása.
Súlyosabb a helyzet a Metro kereskedelmi hálózatnál, ahol 2012-ig 15 ezer embert akarnak elbocsátani a nagyszabású átalakítási program keretében. Az intézkedés célja a nyereség növelése.
A Metro csoport tavaly 5,9 százalékkal, 68 milliárd euróra növelte forgalmát 2007-hez képest, és a profit emelkedését is a forgalom növekedésével összhangban várják. A cégcsoporthoz a Metro Cash and Carry áruházakon kívül a Real, a Media Markt, a Saturn és a Galeria Kaufhof áruházak tartoznak.
A Metro - a világ öt vezető kiskereskedelmi hálózatának egyikeként - 32 országban 2200 üzletet tart fenn, 300 ezer dolgozóval.
A rendőrség szerint gond van az új Sió-zsilippel