A számos brit repülőteret üzemeltető BAA társaság szóvivője elmondta, hogy a tulajdonukat képező két londoni, valamint egy skóciai légikikötő iránt váratlanul nagy nemzetközi érdeklődés nyilvánul meg, noha a Londontól északra fekvő Stansted eladásáról még nincs végleges döntés.
A szintén a BAA-hez tartozó és egyben legforgalmasabb európai repülőtér, Heathrow egyelőre nem eladó.
A BAA a spanyol Ferrovial érdekcsoport leányvállalata. A brit versenyhatóság azonban a tőkekoncentrálódás elkerülése érdekében a múlt hónapban kötelezte a BAA-t két londoni és egy további repülőterének értékesítésére.
A második legnagyobb európai légikikötőt fenntartó német Fraport máris bejelentette, hogy szívesen megvenné Gatwicket, amely évi 35 milliós utasforgalmával a második legnagyobb brit repülőtér.
Ide érkezik hetente kétszer a Malév is.
Németországból beszállt a versengésbe a Hochtief nevü cég is, amely már jó ideje üzemelteti a budapesti légikikötőt. Becslések szerint Gatwickért a BAA akár 3 milliárd fontot is kaphat.
Magyar érettségi - ezek a feladatok állították kihívás elé a diákokat