A pilóta segélyjeleket adott le, amikor a gép hajtóművei leszállás előtt, a sűrűn lakott Nyugat-London felett elvesztették tolóerejüket, és a fedélzeti elektronikus repülésirányítási rendszerek is felmondták a szolgálatot.
Szakértők szerint "csodával határos" módon sikerült a pilótának elkerülnie, hogy a gép lezuhanjon a lakott területen, és ezáltal rengeteg ember essen a tragédia áldozatául.
A gép az egyik utas beszámolója szerint úgy zuhant le, mint egy kődarab, de a fedélzeten lévő 152 embert sikerült kimenekíteni, csupán hat embert szállítottak kisebb sérüléssel kórházba.
Willie Walsh, a BA vezérigazgatója örömmel jelentette ki a szerencsés véget ért incidens után, hogy a személyzet milyen hihetetlenül profi módon oldotta meg a feladatát. Megerősítette, hogy megkezdődött a baleset vizsgálata, és mindaddig, amíg ez be nem fejeződik, nem lenne "megfelelő" spekulálni, hogy azt mi okozta.
A kényszerleszállás miatt estig nem tudták megnyitni a déli kifutópályát, ezért késéssel érkeztek és indultak a gépet. Egy órával a tervezettnél később indulhatott el kínai és indiai látogatására Gordon Brown kormányfő is.
A becsapódás robaját hallva a kormányfőt kísérő rendőrök először azt hitték, valaki merényletet kísérelt meg Brown ellen. Bár a repülő mindössze ezer méterre a kormányfő gépétől állt meg, a Scotland Yard szerint semmi okuk nincs azt feltételezni, hogy a kényszerleszállás terrorista merénylet lett volna.
Nem használt a sokkoló a késes tinédzser ellen, agyonlőtték