A rendőrség már korábban jelezte: komoly szigorításokra készül. A pozsonyi Pravda mai számában kiszivárogtatott részletek szerint a gyorshajtás ugyanúgy súlyos következményekkel járhat, mintha valaki ittas állapotban ül a volán mögé.
A bírságtól várják a megoldást
Azt tervezik, hogy ha valaki 20 kilométerrel túllépi a megengedett sebességet, annak tízezer koronás, azaz csaknem 70 ezer forintnak megfelelő helyszíni bírságot kell fizetnie. A bírság közmunkával is kiváltható lenne.
Ha azonban a gyorshajtó közmunkára sem fogható, és fizetni sem tud, akkor le kell mondania a jogosítványáról.
Búcsút vehet vezetői engedélyétől az a gépkocsivezető is, aki nem az útviszonyoknak megfelelően vezeti a járművét.
A tervezett szigorítások 30 ezer koronában (210 ezer forint) szabják meg a helyszíni bírság felső határát, és a téli gumi használatát is kötelezővé teszik.
A balesetveszélyes zónákban nemcsak alkalmilag, hanem folyamatosan mérik majd a sebességet, és várhatóan a Csehországban alkalmazott büntetőpontrendszert is bevezetik.
Ez azt jelenti, hogy minden kihágásnak és szabálysértésnek megszabják a pontértékét, és ezek egy központi nyilvántartó rendszerben halmozódnak, és egy bizonyos szint felett súlyos következményekkel járnak.
Csökkentenék a sebességhatárt
A halálos közlekedési balesetek számának aggasztó emelkedése és a közlekedési morál általános romlása számos egyéb szigorítást indokol Szlovákiában.
Egyebek között azt is, hogy az eddigi óránkénti 60 kilométerről 50-re csökkentik a gépjárművek lakott területeken megengedett haladási sebességét.
Ez annál inkább is indokolt, mert az Európai Unió területén már csak Szlovákiában és Romániában lehet lakott területen 60 kilométeres sebességgel hajtani.
Ez a rendelkezés elsődlegesen a gyalogosok, a kerékpárosok, a gyerekek és az öregek túlélési esélyeit hivatott növelni egy esetleges balesetben.
A kormány májusban, a parlament júniusban vitatja meg a tervezetet, amelynek rendelkezései 2008. január 1-jétől lépnének hatályba.
Az idei év első negyedében Szlovákiában 151 ember halt meg az utakon.
A tervezet kidolgozói a halálos közúti balesetek jelentős csökkenését remélik a szigorítástól.
1998 óta érdekes módon egyre kevesebb ember halt meg a szlovákiai utakon, de az áldozatok száma az idei év első negyedében megmagyarázhatatlan okokból hirtelen megemelkedett.
Történelmi főnyeremény az ötös lottón






