A madridi metróhálózat térképe a londoni alapján készült, amely nem veszi figyelembe a város földrajzi jellemzőit, hanem az áttekinthetőségre helyezi a hangsúlyt.
Mivel a spanyol főváros közlekedési hálózatát az eredeti térkép elkészülte óta minden irányban meghosszabbították, és a következő hónapban is nyolcvan új állomást tervez átadni a madridi tartományi kormány, az ábra immár használhatatlan.
Eddig rendszerint az eredeti térképet egészítették ki hozzátoldásokkal, de ezek inkább buboréknak tűnnek a rajzon, és sok gondot okoznak a turistáknak az eligazodásban.
Az új térképet egy reklámok és CD-borítók tervezésével foglalkozó grafikus, Rafa Sanudo készítette, és merőben eltér a korábbi verziótól.
Több metróvonal 90 fokkal elfordítva látható a térképen, míg a kapcsolódási pontok a korábbival ellentétes irányba kerültek.
Ugyan könnyebb eligazodni az újjávarázsolt térképen, de a madridiak többsége mégis felháborodott, hogy megkérdezésük nélkül készült el a módosítás.
"Szükségtelen és buta a változtatás, a régi térkép sokkal valósághűbb volt" - mondta egyikük.
A készítő, Rafa Sanudo megvédte munkáját. Mint mondta, a régi térkép tele volt hibákkal, de mivel az emberek megszokták, nem tűnt fel nekik.
New York | 468 állomás | 370 km |
Párizs | 297 állomás | 211 km |
London | 237 állomás | 392 km |
Mexikóváros | 175 állomás | 177 km |
Tokió | 168 állomás | 183 km |
Peking | 70 állomás | 114 km |