Infostart.hu
eur:
381.86
usd:
327.7
bux:
109447.22
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Sonja Pacho/Getty Images

Nagy változás a reptereken: jön a kizárólag digitális beszállókártya

November 12-től csak digitális beszállókártyával lehet felszállni a Ryanair gépeire. A vállalat több mint 206 millió utasának közel nyolcvan százaléka már most is ezt a módszert használja.

A rendelkezés teljesen összeegyeztethető a jogszabályokkal, de az ördög most is a részletekben van – mondta Varga G. Gábor, az Egek ura blog alapítója az InfoRádióban, hozzátéve: hogy diszkriminatív vagy nem diszkriminatív a szabály, alapvetően azon múlik, hogy mi történik azokkal az utasokkal, akik nem tudnak megfelelni annak, hogy digitális eszközön bemutassanak egy beszállókártyát.

„A részletekbe beleolvasva látszik, hogy a légitársaság szinte az összes felmerülő esetre gondolt. Az intézkedés hatályba lépésével egyidejűleg megszüntetnek minden olyan díjat, ami a repülőtéri becsekkoláshoz és a beszállókártya nyomtatásához kapcsolódik” – mondta a szakértő.

Olyan is van, hogy lemerült a mobil, ellopták a telefont, nem képes valaki kezelni egy ilyen eszközt. Az ilyen lehetőségekre is gondoltak, ilyenkor a repülőtéren egy kis igazolást állítanak ki az utasnak,

amivel aztán fel tudják engedni a gépre, vagy pedig valamelyik reptéri check-in ügynöktől megkap egy valódi beszállókártyát. A repülőterek 99 százalékán ez az igazolás lesz a gépre felengedés feltétele, de néhány repülőtér van Európában, ahol nem tud hatályba lépni a rendelkezés, ami azokat az utasokat érinti hátrányosan, akik digitálisan teljesen írástudatlanok, és nincs is olyan hozzátartozójuk, akit meg tudnak kérni, hogy segítsenek. Nem a mobiltelefonos alkalmazás a lényeg, hanem egyet kér a légitársaság: a járat indulása előtt két nappal online, akár a számítógépen csekkoljon be. Ha ez a becsekkolási folyamat megtörtént, akkor az utas nyugodtan kimehet a repülőtérre, függetlenül attól, hogy a beszálláshoz megszokott QR-kód kinyomtatva vagy mobilkészüléken nála van-e – tette hozzá.

A légitársaság hivatalosan a papírmentességgel és az ezzel járó költségmegtakarítással, valamint a zöld szempontokkal indokolja az intézkedést. „Természetesen, mivel egy ultradiszkont légitársaságról beszélünk,

így nagymértékben tudják csökkenteni a működési költségeiket, mert kevesebb check-in pultot és pultost kell alkalmazni.

A check-in pultokat a reptértől kell bérelni, a check-in agenteket a földi kiszolgáló cégek biztosítják a légitársaságnak, de teljes mértékben nem lehet őket eliminálni, hiszen a csomagfeladáshoz és az átfoglalásokhoz, problémás esetek kezeléséhez szükség van ilyen kapacitásra, csak jóval kisebbre, mint most” – mondta Varga G. Gábor, az Egek ura blog alapítója az InfoRádióban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Újabb nagy kartellügyet zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kukásautók és csatornatisztító járművek közbeszerzéseit egyeztették tiltott módon egyes gyártó cégek több éven keresztül. A kartellezésben érintett hét cég közül hatra szabott ki összesen közel 1,3 milliárd forint bírságot a GVH Versenytanácsa. Az érintett cégek egy kivételtől eltekintve együttműködtek a Versenyhatósággal és beismerték a jogsértéseket. Az ügyben rekord összegű, 270 millió forintos eljárási bírságot is kiszabott a GVH a helyszíni kutatás során beszerzett adatokhoz való hozzáférés akadályozása miatt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×