„Az idei első félévben a tíz legnépszerűbb modell esetén mindegyik használt elektromos autónak csökkent az ára 2024-hez képest, a BMW i-sorozatát nem számítva” – mondta az InfoRádióban a használtautó.hu üzletágvezetője. Koralewszky Márk felhívta a figyelmet, hogy a leglátványosabb áresés a Tesla Model 3 esetén tapasztalható: átlagos ára egy év alatt 2,7 millió forinttal, 16,7 százalékkal lett olcsóbb, miközben az érdeklődések száma a modell után megháromszorozódott.
Az árcsökkenésnek köszönhetően sokkal inkább elérhetőbbé váltak az elektromos modellek, és irántuk az érdeklődések száma is jelentősen nőtt. A szakértő szerint a látványos árcsökkenésnek a motorja a kínálat szélesedése az elektromos használt autók piacán, és a kínai modellek megjelenése.
A legnépszerűbb elektromos autók között a top 10 márkánál három már ötmillió forint alatt elérhető. Ilyen a Nissan LEAF, a Renault Zoe és a Dacia Spring. A Hyundai Ioniq átlagára 5,9 millió forint, a Teslánál a Model Y-t leszámítva 8 és 10 millió forint között mozognak az árak. Koralewszky Márk arra is kitért, hogy az elektromos autók átlagéletkora jelentősen alacsonyabb: míg a belső égésű motoros autók átlagéletkora 13 és 15 év közötti, az elektromosnál a 4-6 év a jellemző.

A használtautó.hu adatbázisa szerint jelenleg a legolcsóbb, leginkább keresett modell a Dacia Spring: az átlagéletkora 2,4 év, az átlagára pedig 4 millió 432 ezer forint.





