Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Pixabay

Nagy a kényszer: új, olcsóbb kisautók jöhetnek Európában

Miközben már büntetővámokkal is védik az európai márkákat.

A Reuters beszámolója szerint a kínai autógyártók – mint a BYD – alacsony árú, jól felszerelt kisautóikkal egyre nagyobb fenyegetést jelentenek az európai piacon, ezért a Stellantis és a Renault közösen lobbizik az Európai Uniónál egy új, olcsóbb és kevesebb előírásnak megfelelő kisautó-kategória létrehozásáért – írja a hvg.hu.

A Renault 5 például közel 5000 euróval drágább, mint a nemrég 20 ezer euró alatti áron bemutatott BYD Dolphin Surf, amely forgatható képernyővel és modern kényelmi funkciókkal vonzza a vevőket. A két európai gyártó szerint a jelenlegi szabályozások túlságosan megdrágították a kisautók gyártását, így ezek mára veszteségessé váltak.

John Elkann, a Stellantis elnöke egy torinói rendezvényen azt mondta, Európának szüksége van a japán „kei car”-okhoz hasonló, olcsó elektromos városi autókra, amelyeket akár „e-autónak” is nevezhetnénk.

A Renault oldaláról Francois Provost úgy fogalmazott: a kisautók olyan növekedési gócpontot jelentenek, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni, különösen, hogy a piac 2019-hez képest már 20 százalékkal csökkent. Miközben Luca de Meo júliusban távozik a Renault éléről, a vállalat várhatóan továbbra is kitart az elképzelés mellett.

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az európai gyártók úgy folyamodnak további kedvezményekért, hogy az Európai Unió büntetővámokat vezetett be a Kínából importált elektromos autókra. A vám mértéke gyártónként eltérő: a BYD-re 17,4 százalék vonatkozik például – idézi föl a híroldal.

Címlapról ajánljuk
Lefeleződött a kakaó ára, de mikor fogjuk végre mi is érezni?

Lefeleződött a kakaó ára, de mikor fogjuk végre mi is érezni?

2025-ben a kakaó ára ugyan korrigált a korábbi csúcsokhoz képest, de még mindig kétszerese a néhány évvel ezelőtti szintjének. Mivel a gyártók jellemzően 6–12 hónapos beszerzési ciklusokkal dolgoznak, a világpiaci ármérséklődés csak 2026 elején–közepén hathat a beszállítói árakra. Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára az InfoRádióban azt mondta: a csokoládé árában ugyanakkor nem várható jelentős csökkenés, mert a kész termék mindössze 20 százalékát teszi ki a kakaó.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×