Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke lett az év európai marketingszakembere. A Marketer of the Year versenyre az európai marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation (EMC) tagszervezetei Európa-szerte neveztek nemzeti jelölteket, akik közül egyéni interjúk során végül nyolc finalistát választott ki a zsűri. Első helyen a magyar jelölt, Bánhegyi Zsófia végzett, őt követte Rafael Fernandez (Telefónica S.A.) Spanyolországból és Guiseppe Fiordispina (SEAT Deutschland GmbH) Németországból.
„Először csak annak örültem, hogy a top háromban vagyok egy spanyol és egy német kollégával. Bevallom őszintén, nem gondoltam, hogy én leszek az első, mert mind a ketten nagy multinacionális cégeket képviseltek a listán. Igazán akkor örültem, amikor kiderült, hogy első lettem. Nem gondoltam, hogy egy csak Magyarországon tevékenykedő cég munkatársaként engem fognak választani. A szerencsejátéknak ugyanis néha lehet negatív konnotációja. De ahogy a zsűri elmagyarázta, valójában itt a személyes teljesítményt és bizonyos kritériumok alapján a személyes pályafutást, a 24, szakmában töltött évet nézték” – mesélte Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke.
Az InfoRádió arra is kíváncsi volt, hogy Bánhegyi Zsófia mely cégeknél elért eredményeit tartja a legértékesebbnek önmaga számára. „A pályafutásom során több nagyvállalatnál volt alkalmam dolgozni. Igazából az jelentett nagy élményt, amikor fel kellett építeni egy rendszert, csapatot, stratégiát alkotni, és aztán elérni az eredményeket” – mondta, és megjegyezte, ilyen volt például az egyik nagy telekommunikációs vállalat informatikai cége, ahol a semmiből kellett felépíteni a márka ismertséget, a marketinget. „Amit elértünk, arra a mai napig nagyon büszke vagyok” – tette hozzá..
Ehhez hasonló sikernek tartja Bánhegyi Zsófia a nemzeti lottótársaságnál végzett munkáját is. Itt az elmúlt hat év alatt teljesen fel kellett építeni egy modern, az iparág trendjeinek megfelelő marketingtevékenységet. Ugyancsak nagy eredménynek tekinti azt is, hogy az egyik alapító tagja lehetett az Európai Lottótársaságok Szövetsége marketing munkacsoportjának. A szakember szerint ez is azt igazolja, hogy amit Magyarországon csináltak, az nagyon előremutató volt európai szinten is.
Arról is említést tett, hogy az elmúlt 5-10 évben többet fejlődött a marketingszakma, mint valaha. Sajátos módon a gazdasági környezetváltozás, a járványidőszak, a folyamatos bizonytalanság megerősíti a marketing szerepét. „Valójában bizalmi környezetet igyekszünk kialakítani, amiben ma már hatalmas szerepe van a márkáknak is. Aki hosszú távon elnyeri az ügyfelek bizalmát, ismeri és elismeri őket, kiépíti azokat a technológiákat, amelyek egy nagyon jó hosszú távú elköteleződést tud kialakítani az ügyfél közönségével, az a sikerre viszi a célkitűzéseit” – hangsúlyozta az év európai marketingszakembere.
Azt is hangsúlyozta Bánhegyi Zsófia, hogy egyre fontosabbá válik a felelősség kérdésköre, hogy csak a profitra éhezik-e minden vállalat, vagy fontos, hogy az eszközrendszerével, az erőforrásaival a társadalom számára felelős kérdésekben értéket teremtsen.
A szakember nem hagyta ki a marketing technológiai fejlődését sem. Mint mondta, már több éve használják a mesterséges intelligenciát, amelynek robbanásszerű a térhódítása. Több ezernyi, úgynevezett marketingtechnológiai rendszer áll már rendelkezésre. Ezekből lehet kiválasztani azt, amelyik a legjobban segíti hosszú távon a munkát.
„Átalakul a kompetenciánk is, hogy mihez kell értenünk. Már nemcsak márkamarketing tevékenységhez, hanem informatikához is, hiszen megfelelően kell lefordítanunk az igényeinket, például a fejlesztésekhez. Minden digitalizálódik, és önmagunkat is fejlesztenünk kell” – mondta Bánhegyi Zsófia.






