"Jó esélyt látunk arra, hogy éves szinten az adásvételek száma idén eléri a 900 ezres értéket is. Ez látványos kiugrás lesz majd az előző három év 820 ezer körüli szintjéről. Mindehhez négy, egy irányba ható tényezőre is szükség volt" – közölte Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
- A korábbi jövedelmi veszteség miatt a lakosság egy része új helyett használt autót vásárolt.
- A kedvezőtlen árfolyamalakulás miatt a használtimport helyett a belföldi kínálat felé tolódott el a kereslet.
- A kamatcsökkentések nyomán az év során újra felpörgött a hitelezés.
- Egyre több autó fut a hazai utakon, ami önmagában is élénkíti a piacot.
A cég tájékoztatása szerint a magyar használtautó-piacon leggyakrabban alsó középkategóriás személyautók, illetve kisautók cserélnek gazdát, előbbieknek 28, utóbbiaknak 21 százalék volt az aránya az év eddigi 11 hónapjában.
Az alsó középkategóriában az Opel Astra, a Ford Focus, a Volkswagen Golf, és a Skoda Octavia bizonyultak a legnépszerűbbnek. A kisautó-eladásokat magasan a Suzuki Swift vezeti, utána következik az Opel Corsa, a Volkswagen Polo és a Skoda Fabia.
A belföldi autópark két fő utánpótlási forrása közül az újautó-piac az előző évek igen alacsony szintjéről 10 százalékot tudott növekedni: 2024 első tizenegy hónapjában 109 700 új személyautót adtak el, szemben az előző év hasonló időszakában regisztrált 99 800-as mennyiséggel. Ugyanebben az időszakban az importált autók száma mindössze 102 500 darab volt, ez csupán 4,1 százalékkal múlja felül az egy évvel korábban mért 98 500-as értéket - írja közleményében a cég.