Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.85
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Nagy bejelentést tett a MÁV vezére

Csaknem háromszáz új IC-kocsi beszerzését indítja el a MÁV.

Elindult az előzetes piaci konzultáció december 10-én a vasúti kocsik beszerzésére - írta közösségi oldalán a MÁV vezérigazgatója.

Hegyi Zsolt közlése szerint a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni kell. Ehhez három megoldás áll rendelkezésre, a MÁV azonban nem választ közülük, hanem mindegyikkel – a rövidebb és hosszabb távú megoldásokkal – egyszerre él.

Először is sínre teszik azt, ami van, azaz felújítanak minden olyan járművet, amely erre alkalmas.

Másodszor használt járműveket bérelnek, hogy azonnal enyhítsék a járműhiányt és üzembiztosabbá tegyék a hazai vasúti közlekedést.

Harmadik megoldásként pedig vadonatúj járműveket vásárolnak. Ez utóbbira példa annak a 285 db IC-kocsinak a beszerzése, amelynek folyamata ma hivatalosan elindult.

Előzetes piaci konzultációt hirdettek, amelynek keretében felmérik, melyik gyártó, milyen gyorsan és milyen feltételekkel tud a magyar vasúttársaságnak leszállítani 2. osztályú termes kocsikat, 1. osztályú étkezőszakaszos, vezérlő- és termes kocsikat, továbbá alacsonypadlós, nagykapacitású kerékpárszállító és „poggyászkocsikat”.

Ez a 285 kocsi adja majd a gerincét a magyar vasút néhány éven belül teljesen megújuló IC-flottájának.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×