eur:
399.12
usd:
366.89
bux:
87872.68
2025. március 15. szombat Kristóf
A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Nagy bejelentést tett a MÁV vezére

Csaknem háromszáz új IC-kocsi beszerzését indítja el a MÁV.

Elindult az előzetes piaci konzultáció december 10-én a vasúti kocsik beszerzésére - írta közösségi oldalán a MÁV vezérigazgatója.

Hegyi Zsolt közlése szerint a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni kell. Ehhez három megoldás áll rendelkezésre, a MÁV azonban nem választ közülük, hanem mindegyikkel – a rövidebb és hosszabb távú megoldásokkal – egyszerre él.

Először is sínre teszik azt, ami van, azaz felújítanak minden olyan járművet, amely erre alkalmas.

Másodszor használt járműveket bérelnek, hogy azonnal enyhítsék a járműhiányt és üzembiztosabbá tegyék a hazai vasúti közlekedést.

Harmadik megoldásként pedig vadonatúj járműveket vásárolnak. Ez utóbbira példa annak a 285 db IC-kocsinak a beszerzése, amelynek folyamata ma hivatalosan elindult.

Előzetes piaci konzultációt hirdettek, amelynek keretében felmérik, melyik gyártó, milyen gyorsan és milyen feltételekkel tud a magyar vasúttársaságnak leszállítani 2. osztályú termes kocsikat, 1. osztályú étkezőszakaszos, vezérlő- és termes kocsikat, továbbá alacsonypadlós, nagykapacitású kerékpárszállító és „poggyászkocsikat”.

Ez a 285 kocsi adja majd a gerincét a magyar vasút néhány éven belül teljesen megújuló IC-flottájának.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.17. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem professzor emeritusa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×