Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Karosszéria a Volkswagen (VW) zwickaui összeszerelőüzemében 2020. február 25-én. Az előző napon újraindult a koronavírus terjedése miatt leállított termelés a Volkswagen legtöbb kínai gyárában. A járműgyártásban világelső Volkswagen-csoport januári eladásai éves szinten 11,3 százalékkal estek Kínában, amely a világ legnagyobb járműpiaca.
Nyitókép: MTI/EPA/Uwe Meinhold

Máris itt a második VW-sztrájk

Kilenc németországi üzemben egy hét alatt már a második munkabeszüntetés.

Hétfőn gördülő sztrájkot kezdenek Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen dolgozói kilenc németországi üzemben, egy héten belül másodszor.

A bércsökkentésekről és gyárbezárásokról szóló tárgyalások negyedik fordulójára időzített sztrájkkal a szakszervezet a menedzsmentre igyekszik nyomást gyakorolni.

A Volkswagen dolgozóinak többségét képviselő IG Metall szakszervezet elutasítja a vállalat munkavállalóknak tett javaslatát, hogy a versenyképesség fenntartása érdekében csökkentsék 10 százalékkal a fizetéseket. A szakszervezet mind a tíz németországi Volkswagen üzem megtartását és foglalkoztatási garanciát követel a márka mintegy 130 ezer alkalmazottjának.

Az egy héttel ezelőttihez hasonlóan a munkabeszüntetés a Volkswagen Wolfsburg, Zwickau, Hannover, Emden, Kassel-Baunatal, Braunschweig, Salzgitter, Chemnitz és Drezda városokban lévő üzemeit érinti. Az egyetlen üzem, amelyre nem vonatkozik a kollektív szerződés, az osnabrücki.

A sztrájkot a wolfsburgi üzem kezdi hétfő reggel. Ellentétben a december 2-ai munkabeszüntetéssel, amikor 100 ezer dolgozó tette le a munkát, a sztrájk nem kettő, hanem négy órán át fog tartani.

A Volkswagen az első sztrájknap után csak kisebb termeléskiesésről számolt be, egy szóvivő korlátozottnak nevezte annak hatását.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×