Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pixabay

Reguly Márta: új dolgozói igényekre kell készülni a munkaerőpiacon

Az alapbér mellett a magánélet tiszteletben tartása és a jó hangulatú, támogató közeg számít a dolgozók számára a munkahelyük kiválasztáskor – derült ki a PwC nyolcadik alkalommal elkészített Munkaerőpiaci preferencia felméréséből, amelyben idén több mint 90 ezer munkavállaló, egyetemi hallgató és közoktatásban vagy szakképzésben tanuló diák vett részt.

A felmérés eredményei azt mutatják, hogy míg két évvel ezelőtt a munkahelyi stabilitás volt a legfontosabb az energiaválság kapcsán, aztán az infláció miatt tavaly nagyon a pénzbeli motivátorok voltak az első 5-10 helyen, addig idén mintha a Maslow-piramisban egy picit feljebb léptek volna az elsősorban fehérgalléros válaszadók, és az alapbér mellett a második legfontosabb szempont a magánélet tiszteletben tartása lett. Vagyis nagyon fontos, hogy a munkahely kereteket adjon a munkának, hogy hazamehessünk a hobbijaiknak, családjuknak is élni. Emellett a szociális faktorok erősödtek fel nagyon, például az, hogy milyen csapatban dolgozunk, vagy mennyire felkészült támogató a vezetőnk – mondta az InfoRádióban Reguly Márta, a PwC HR tanácsadási üzletágának vezetője, megjegyezve, hogy a legfontosabb továbbra is az alapbér maradt.

A mintegy negyventételes kérdőív azt mutatta, hogy történt még egy-két nagyobb változás. 10-11 helyet ugrott előre az, hogy a vállalatnak milyen stratégiája van, mennyire jövőálló a terve. A szakember szerint a mesterséges intelligencia és egyéb "felforgató" technológiák miatt érthető, hogy a munkavállalók kíváncsiak a cégek tervére arra vonatkozóan, hogy versenyképesek maradhassanak. Pozitív meglepetésként említette azt, hogy a sokszínűség-egyenlőség egyre fontosabb, ez a szempont 10 helyet ugrott előre.

"Érdekes, hogy a munkavállalókat nézve a 22. helyen áll, a középmezőnyben, de az egyetemisták válaszaiban a 17., a középiskolásoknál pedig már a 12. helyen van. Vagyis minél fiatalabb korosztályt vizsgálunk, annál fontosabb számukra az, hogy például legyenek női vezetők is, vagy hogy ők a saját maguk identitását megélhessék a munkahelyen, bemehessenek színes pulóverben, ne csak öltönyben-nyakkendőben, tehát egy sokkal személyesebb, igazságosabb, egyenlőbb közegre vágynak" – összegzett Reguly Márta.

Úgy látja, a mai munkahelyek nagyon sok energiát áldoznak arra, hogy a Z generáció igényeit megértsék, ők ugyanis már kint vannak a munkaerőpiacon, vagy pedig gyakornokként, munkavállalóként dolgoznak. Az alfa generáció pedig pár év múlva már az egyetemekre fog belépni, ezért hamarosan az ő elvárásaikat is el kell kezdeni monitorozni, hogy fel lehessen készülni.

A preferenciák felmérése mellett átadta a PwC az év legvonzóbb munkahelye díjakat is. Az összesített kategóriában továbbra is az autóipar a legerősebb, tavaly és tavalyelőtt is ott álltak a dobogón a szektor cégei. A legvonzóbb munkáltató a Mercedes Benz lett, második helyen az Audi, a harmadikon az OTP Bank végzett.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×