eur:
414.66
usd:
395.25
bux:
78204.33
2024. december 3. kedd Ferenc, Olívia
Moscow, Russia - March 26, 2019: Aircraft Airbus A320-232(WL) HA-LYT of Wizz Air against blue sky in sunny morning going to landing at Vnukovo international airport in Moscow
Nyitókép: Fotokot197/Getty Images

Új, hosszabb járatokat tervez a WizzAir, de nem a magyar utazóknak

A jövő márciusban induló, London és Szaúd-Arábia között közlekedő, hétórás utak célközönsége a zarándokok lennének. A légitársaság a Közel-Keleten és Ázsiában is terjeszkedne, tengerentúli utakat azonban nem tervez.

Az utasok a hétórás szaúdi úton semmit sem kapnak ingyen. A légitársaságnak pénzbe kerül az étel, az ital és a poggyász szállítása - írja az Index, idézve a légitársaság vezérigazgatójának Bloombergnek adott interjúját.

Váradi József a lapnak úgy fogalmazott: "Ha szórakozni kívánnak, a szórakozás feltételeit maguknak kell megteremteniük". Szerinte az általa vezetett cég ebben nem tud az utasoknak segíteni.

Márciusban mutatkozik be a WizzAir új, nagy hatótávolságú, keskeny törzsű gépe a London és a szaúdi kegyhely, Dzsidda között közlekedő járatokon. Mint írják, sok légitársaságtól eltérően ezen nem szolgálnak fel háromfogásos menüt. Az ülések nem lesznek dönthetők és az utas előtti fejtámlán nem lesz szórakoztatásra alkalmas kijelző.

A maximum 239 utas három mosdón osztozhat, amelyeket egyetlen, szűk folyosón elhaladva érhetnek el.

Egy Londonban tartott sajtótájékoztatón a vállalatvezér felvázolta további terveit, mely szerint a fapados légitársaság azt tervezi, hogy ilyen, Airbus A321 XLR típusú gépekkel további útvonalakat nyit Európából a Közel-Keletre és Ázsiába. Az első ilyen járat Gatwick és Szaúd-Arábia között fog közlekedni, a jegy pedig majdnem pontosan 135 fontba, átszámítva körülbelül 63 ezer forintba kerül majd. A vezérigazgató szerint egy ilyen járat turisztikai és vallási szempontból is vonzó lehet.

A hosszú járatokra alkalmas, egyfolyosós gép egy zökkenőmentes év után mutatkozik be a magyarországi székhelyű légitársaság flottájában, amely nemrég azzal tett szert nemzetközi hírnévre, hogy elsőként vezette be a jegyvásárlás előfizetéses rendszerét. A profitelvárásokat valamelyest csökkentette, hogy a cég néhány gépe a hajtóművek elhúzódó karbantartása miatt a földön maradt - írják.

A WizzAir azt tervezi, hogy ugyanilyen XLR gépet indít 2025 júniusában a milánói repülőtérről az Arab Emirátusok fővárosába, Abu-Dzsabiba. ezek a jegyek 100 euróba, azaz megközelítőleg 40 ezer forintba fognak kerülni. A légitársaság, növekedési terveivel összhangban, 47 XLR-t rendelt, a hubot, a kiszolgálóközpontot pedig az Egyesült Királyságban, a gatwicki vagy más közeli reptéren tervezi kialakítani, hogy versenybe szálljon a hagyományos légitársaságokkal.

Az XLR gépek repülési ideje akár 8 óra is lehet, miközben a WizzAir jelenleg legfeljebb 6 órás utakra alkalmas gépekkel rendelkezik.

A társaság "izgalmas" célállomásnak tekinti még Indiát, és arra számít, hogy a következő egy év során ebbe az irányba is megindíthatja gépeit. A pakisztáni piacra is betörne, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a vendégmunkásokat szállítsa az Emirátusokba és Szaúd-Arábiába, majd haza.

A szaúdi hatóságok egyébként nem engedélyezték, hogy a WizzAir helyi légitársaságot alapítson az országban. Ugyanakkor bővíti bázisát Abu-Dzabiban. A transzatlanti járatokat Váradi József kizárta a kínálatból: "Nem az a szándékunk, hogy átrepüljünk az Atlanti-óceán felett. Nem várja el tőlünk senki, hogy New Yorkba vagy Bostonba indítsunk járatot. Erre egyszerűen nem vagyunk felkészülve".

A jelenlegi tervek szerint a légitársaság 15 százalékkal növelné repülőgépparkját, de ez attól is függ, hogy az Airbus leszállítja-e határidőre a megrendelt mennyiséget.

Címlapról ajánljuk
Friss felmérés: 5-10 százalékos áremelkedéssel startol az idei karácsonyfaszezon

Friss felmérés: 5-10 százalékos áremelkedéssel startol az idei karácsonyfaszezon

A vásárlók 72 százaléka tervez legalább hétezer forintot költeni fenyőfára, 44 százalék pedig akár tízezer forintnál nagyobb kiadást is vállal – derült ki az agroinform.hu felméréséből. A portál újságírója, Sarok Edit az InfoRádióban elmondta: a klímaváltozás miatt nincsenek könnyű helyzetben a gazdák, akiknek sok kihívással kell megküzdeniük, például egyebek mellett a kártevőkkel is.

Bendarzsevszkij Anton: az ukrán vezetés is felismerte, hogy katonai úton nem tudja visszaszerezni az elvesztett területeket

Ez egy üzenet már Donald Trump, az új amerikai adminisztráció irányába, hogy Ukrajna hajlandó lenne leülni tárgyalni – mondta Volodimir Zelenszkij friss nyilatkozatáról Bendarzsevszkij Anton, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.03. kedd, 18:00
Vinkó József
a Magyar Konyha főszerkesztője
Új csúcson az amerikai részvényindex, brutális rali indult egy kriptónál

Új csúcson az amerikai részvényindex, brutális rali indult egy kriptónál

Kifejezetten jó volt ma a hangulat a kontinens tőzsdéin, ráadásul a vezető európai indexek közül a német DAX új történelmi csúcsra emelkedett hétfőn. Eközben a dollár már most közel fél százalékos erősödésben van az euróval szemben, a pénteki hitelminősítői figyelmeztetés után pedig a forint eséssel kezdi a hetet. Amerikában egyelőre felemás mozgásokat láthatunk, a tech-túlsúlyos Nasdaq index mindenesetre kimondottan jól teljesít és új csúcsra került az Apple, a Tesla és az Inte emelkedésének is köszönhetően. Ma délelőtt jött egy lefordulás a kriptopiacon, úgy néz ki azonban, hogy a befektetők megtámasztották az esést, ráadásul brutális rali indult az XRP-nél.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×