Figyelmeztetik a légitársaságok mindazokat, akik idén repülővel mennének nyaralni: több járattörlés is jöhet a géphiányok miatt, ráadásul a főszezonban - írja az Origo.
A légicégek az Alaska Airlines januári incidense óta kevesebb repülőt használnak, mint amennyi kellene nekik; akkor ötezer méteres magasságban az elégtelen és hibás rögzítés miatt kirobbant a légitársaság Boeing 737 MAX típusú gépének az egyik vészkijárati ajtót is magában foglaló oldalpanelja. A Boeing amerikai repülőgépgyártó 160 mllió dollárt fizetett az Alaska Airlines légitársaságnak a baleset miatt. Döbbenetes módon az utasok közül senki sem sérült meg, ez annak volt köszönhető, hogy a gép még viszonylag alacsonyan repült, és az utasok mindegyikének becsatolva volt az öve. A baleset után ilyen gépek már nem repülhettek.
A dominó nem állt meg, Az Airbus több száz hajtóművet hívott vissza a biztonsággal kapcsolatos aggályok miatt, ami 650 repülőgépet érintett.
Az év elején Martha Neubauer, az AeroDynamic Advisory vezető munkatársa arra figyelmeztetett, hogy a légitársaságok idén 19 százalékkal kevesebb repülőgépet kapnak emiatt. Így a légitársaságok kénytelenek repülőgépeket lízingelni, hogy kielégíthessék az utazási igényeket.
Az Avia Solutions, a világ legnagyobb repülőgép-lízingcége nemrég arról számolt be, hogy az utóbbi időben egyre több légitársaság adott le megrendelést náluk, így a kereslet már bőven túlszárnyalta a kínálatot. Gediminas Ziemelis, a cég elnöke beszélt először arról, hogy ebből járattörlések lesznek nyáron.
A légitársaságok közben kétségbeesetten keresik a repülőgépeket.
Az Avia Solutions Európában rendelkezésre álló 250 repülőgépéből már csak 8 darab lízingelhető. A TUI flottájában már 14 ilyen gép van, a British Airwaysnek 4, a Lufthansának pedig 8. A Turkish Airlines rendelkezik a legtöbbel, több mint 30 bérelt gépe van szolgálatban. A Ryanair főnöke, Michael O'Leary arra is figyelmeztetett, hogy a járattörlések mellett akár 10 százalékkal magasabb viteldíjakra is számítani kell a nyár folyamán.