Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Camera : OLYMPUS OM-D E-M1 MKⅡ DIGITAL CAMERA
Nyitókép: Takosan/Getty Images

Aki repülős nyaralást tervezett, kezdhet aggódni

Gyakorlatilag bármelyik főszezoni járat helyettesítés nélkül maradhat, ha gond van vele, annyira feszes a lízingpiac. A legnagyobb lízingcégnek már csak 8 szabad gépe van.

Figyelmeztetik a légitársaságok mindazokat, akik idén repülővel mennének nyaralni: több járattörlés is jöhet a géphiányok miatt, ráadásul a főszezonban - írja az Origo.

A légicégek az Alaska Airlines januári incidense óta kevesebb repülőt használnak, mint amennyi kellene nekik; akkor ötezer méteres magasságban az elégtelen és hibás rögzítés miatt kirobbant a légitársaság Boeing 737 MAX típusú gépének az egyik vészkijárati ajtót is magában foglaló oldalpanelja. A Boeing amerikai repülőgépgyártó 160 mllió dollárt fizetett az Alaska Airlines légitársaságnak a baleset miatt. Döbbenetes módon az utasok közül senki sem sérült meg, ez annak volt köszönhető, hogy a gép még viszonylag alacsonyan repült, és az utasok mindegyikének becsatolva volt az öve. A baleset után ilyen gépek már nem repülhettek.

A dominó nem állt meg, Az Airbus több száz hajtóművet hívott vissza a biztonsággal kapcsolatos aggályok miatt, ami 650 repülőgépet érintett.

Az év elején Martha Neubauer, az AeroDynamic Advisory vezető munkatársa arra figyelmeztetett, hogy a légitársaságok idén 19 százalékkal kevesebb repülőgépet kapnak emiatt. Így a légitársaságok kénytelenek repülőgépeket lízingelni, hogy kielégíthessék az utazási igényeket.

Az Avia Solutions, a világ legnagyobb repülőgép-lízingcége nemrég arról számolt be, hogy az utóbbi időben egyre több légitársaság adott le megrendelést náluk, így a kereslet már bőven túlszárnyalta a kínálatot. Gediminas Ziemelis, a cég elnöke beszélt először arról, hogy ebből járattörlések lesznek nyáron.

A légitársaságok közben kétségbeesetten keresik a repülőgépeket.

Az Avia Solutions Európában rendelkezésre álló 250 repülőgépéből már csak 8 darab lízingelhető. A TUI flottájában már 14 ilyen gép van, a British Airwaysnek 4, a Lufthansának pedig 8. A Turkish Airlines rendelkezik a legtöbbel, több mint 30 bérelt gépe van szolgálatban. A Ryanair főnöke, Michael O'Leary arra is figyelmeztetett, hogy a járattörlések mellett akár 10 százalékkal magasabb viteldíjakra is számítani kell a nyár folyamán.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×