Deli Andor közleményét az Infostart is megkapta. Ebben az áll, hogy "a B+ kategóriás jogosítvány különválasztása az eddigi egységes B kategóriától azt jelentené, hogy az európai polgároknak két jogosítványt kellene megszerezni, hogy teljesértékű jogosultságuk legyen a személygépjárművek vezetésére.
Ez a költségeket is megduplázná.
Meggyőződésem, hogy az uniós döntéshozók feladata az európai polgárok segítése és a jogszabályok egyszerűsítése lenne, és nem újabbnál újabb adminisztratív és pénzügyi terhek kivetése” - mondta el Deli Andor.
Korlátozott jogsi
Az Európai Parlament megkezdte a vezetői engedélyekre vonatkozó irányelvmódosítási javaslat megvitatását. A jelentéstevő a B kategóriás jogosítvány felosztását javasolja a B és B+ kategóriákra, ami számos korlátozást vonna maga után a B kategóriás jogosítvány birtokosainak, úgy, mint például
110 km/h maximális megengedett sebesség az autópályákon és a vezethető gépjárművek 1,8 tonnás súlykorlátozása.
Az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetéséhez a javaslat szerint külön B+ jogosítvány megszerzése lenne kötelező.