A biztosítási portál jelezte: a kgfb-díjaknál nagyobb mértékben, 15 százalékkal nőtt a casco biztosítások átlagdíja az első félévben, így megközelítette a 139 ezer forintot.
A friss adatok szerint a magyarországi autóállományon belül legnagyobb részesedéssel rendelkező autómárkák közül a Suzukik átlagos kgfb-díja 8 százalékkal 38 ezer forint fölé emelkedett. A Daciák esetében szintén 8 százalékkal nőttek a díjak, így csaknem 42 ezer forinttal zárták az első félévet. Az Opeleknél 5 százalékos drágulással 47 ezer forint fölé emelkedtek az éves átlagdíjak, a Toyotáknál 11 százalékos növekedés eredményeként szintén 47 ezer forint fölé. A Volkswageneknél éves szinten 5 százalékkal nőtt az átlagos összeg, de ez majdnem 53 ezer forintot jelent.
A casco biztosítások iránt továbbra is visszafogott a kereslet, ezt jelzi, hogy a megkötött szerződések száma 1 százalékkal, alig több mint 15 ezerre nőtt egy év alatt. A Netrisk.hu szerint ez leginkább az elöregedett magyarországi autóparkkal magyarázható. A személyautók átlagéletkora magas, meghaladja a 15 évet, az idősebb autókra pedig sok esetben nem lehet vagy nem érdemes cascót kötni.
A legolcsóbban a Daciákra és a Suzukikra lehet cascót kötni,
előbbieknél 75 ezer forint alatt maradt az átlagdíj, utóbbiaknál pedig nem éri el a 91 ezer forintot. Százezer forint alatt vannak még az Opelek, amelyek cascója átlagban 95 ezer forint. Ennél a három márkánál 13-15 százalékkal nőttek a cascodíjak - ismertette a Netrisk.hu.