Bár a fogyasztói elektronikában mérséklődik a kereslet, a félvezetőhiány továbbra is több iparágat súlyt – állítják a Roland Berger szakértői új tanulmányukban. A hiány állandósul az autó- és gyártóiparban, a keresletingadozás pedig felboríthatja az ellátási láncokat – írja a vezess.hu.
A globális recesszióval kapcsolatos félelmek miatt az elektronikai termékek iránti eddig túlfűtött fogyasztói kereslet az utóbbi időben 30 százalékkal csökkent. Ez egyes technológiai területeken kapacitást szabadított fel, és átmenetileg megszüntette azt a rövid távú chiphiányt, amellyel a világ az elmúlt két évben szembesült. De a probléma nem tűnt el: míg a fogyasztói elektronika keresletének gyengülése miatt erősödött a csúcstechnológiát képviselő fejlett félvezető-kínálat, nem javult a nagyrészt autóipari és ipari vállalatok által használt hagyományos chipek alacsony kínálata.
Bár a chiphiány leküzdése az elmúlt két év nagy kihívása, a pandémia és a globális recesszió miatt eddig nagyon kevés figyelem és erőforrás összpontosult az autóipari és ipari vállalatok által használt régebbi chipekre. Az autóipari piac 62 szálakéa és az ipari piac 57 százaléka analóg/keverékjeles chipekre, mikrokontroller-egységekre vagy speciális alkatrészekre, például MEMS-ekre (mikroelektro-mechanikai rendszerek) támaszkodik. Mivel a chipgyártók egyre inkább a fejlettebb chipek “jövőállóságát” keresik, ezek a régebbi és speciálisabb chipek egyre többször hiányozni fognak a piacról.
Az európai autóipar dilemmáiról szól az alábbi Aréna-beszélgetés: