Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Gas station at sunset.
Nyitókép: Issarawat Tattong/Getty Images

Strasbourg marad a megtépázott kiskutak reménye

Jelek szerint Magyarországon kimerültek a jogi lehetőségeik.

A héten derült ki, hogy az Alkotmánybíróság – miután a kifogásolt jogszabályok már nincsenek érvényben – nem foglalkozik a kis benzinkutasok által az üzemanyagok árának befagyasztásával kapcsolatban tavaly benyújtott alkotmányjogi panaszaival.

Az érintett vállalkozók azért fordultak a testülethez, mert az árstop bevezetésével a kormány veszteséges működésre kényszerítette őket, ami sértette a vállalkozás szabadságát, emellett nem kaptak kárpótlást, és hátrányba kerültek a multicégekkel szemben – írja a hvg.hu.

A kutasoknak végül annyit sikerült elérniük az államnál, hogy

  • pályázhattak a literenként 20 forintos (a valóságban csak 16, mivel csak forgalmuk 80 százaléka után kapták meg) állami kompenzációra, illetve
  • 4 alkalmazottjuk után elengedte az állam a járulékokat.

Ez a segítség azonban kevés volt, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke tudomása szerint 13-15 kút kénytelen is volt bezárni, a többség pedig jelentős áldozatok árán volt csak képes fennmaradni.

Bár az Alkotmánybíróság nem foglalkozik a kérdéssel, az ügy Strasbourgban nyitva van – tette hozzá Egri Gábor a lapnak. A szövetség elnöke emlékeztetett, hogy tavaly több mint ötven érintett cég nyújtott be keresetet a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bíróságán, ami be is fogadta ezeket. Most pedig, hogy a jelek szerint Magyarországon kimerültek a jogi lehetőségek, várhatóan el lehet indítani az ottani eljárást.

Egri Gábor tavaly novemberben, nem sokkal az árstop kivezetése előtt összességében százmilliárdos veszteségről beszélt. A hvg.hu két érintett vállalkozás segítségével azt is részletesen bemutatja, hogy cégszinten ez mit is jelent.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×