eur:
395.08
usd:
370.9
bux:
65135.27
2024. április 19. péntek Emma
A német-amerikai fejlesztésű Pfizer-BioNTech koronavírus elleni oltóanyag, a Comirnaty-vakcina a győri Petz Aladár Megyei Oktató Kórház oltópontján 2021. május 13-án. Ezen a napon 101 kórházi oltóponton megkezdődött azoknak a 16-18 éveseknek az oltása, akik már regisztráltak és időpontot is foglaltak.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Legalább 65 milliárd dollárt hoz a Pfizernek koronavírus elleni oltása két év alatt

A gyógyszergyártó idén 36, jövőre 29 milliárd dollárra számít koronavírus elleni vakcinájának eladásaiból. Ez összesen 20 141 milliárd forintot jelent.

A Pfizer saját becslései felülmúlják a szakértő által korábban előrejelzett összegeket mind 2021-re, mind 2022-re vonatkozóan. A gyártó még mindig új partnerországokkal tervez szerződéseket aláírni, ami a Reuters cikke szerint tovább növelheti saját becsléseiket is. Jövő évre tervezett gyártási kapacitásuk 4 milliárd adag, a fenti összegek becslésekor mindössze 1,7 milliárd adag eladásával számoltak.

A Comirnaty nevet viselő koronavírus elleni oltás volt az első, amely engedélyt kapott vészhelyzeti felhasználásra a világon SARS-CoV-2 ellen. Amerikában az FDA már áldását adta az 5–11 éves korosztályra fejlesztett változatra is, ennél a CDC jóváhagyása szükséges már csak ahhoz, hogy használható legyen.

A Pfizer az oltás eladásából termelődő nyereségen egyenlő arányban osztozik a német BioNTechhel.

Az, hogy az idei évben 36 milliárd dollárra számítanak ebből a forrásból, azt jelenti, hogy összbevételük 44 százalékát adja majd az oltás értékesítése.

A Pfizer nagy nyertese lett a koronavírus elleni oltások piacán kialakult versenynek, megelőzve a Modernát és a Janssent egyaránt. A másik két vállalat gyártási és biztonsági problémákkal küzd.

A vállalat 2,3 milliárd adag oltóanyagot tud leszállítani az idei évre tervezett nagyjából 3 milliárdból.

"Az, hogy hosszabb távon milyen bevételeket tudnak majd generálni a Comirnatyból, továbbra sem ismert, és részben attól függ, hogy hogyan alakul a világjárvány, valamint a piacon belüli versenydinamika" – mondja Vamil Divan, a Mizuho elemzője.

A vakcina 13 milliárd dolláros forgalmat hozott a harmadik negyedévben.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×