Infostart.hu
eur:
382.4
usd:
327.79
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma
Dolgozó egy autó ajtaját szereli össze, mögötte a koronavírus elleni védekezés részeként elhelyezett fólialapok az összeszerelő soron az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárának járműszerelő részlegében 2020. április 27-én. Ezen a napon sikeresen újraindult az Audi Hungaria járműgyártása, mind a présüzemben, karosszériaüzemben, lakkozóban és a járműszereldében. Első lépésben egy műszakban kétezer járműgyári munkatárs kezdte meg munkáját. A járműszereldében műszakonként jelenleg 250 autót gyártanak, a vállalat a termelést a következő hetekben fokozatosan szeretné felfuttatni.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

A magyarországi autógyárak is nyögik a járványt

A járvány rontotta mindhárom magyarországi autógyár bevételét, de a győri Audiét és a kecskeméti Mercedes-Benzét arányaiban kisebb mértékben, mint az esztergomi Suzukiét. Az idén a csiphiány okoz nehézséget a szektor szereplőinek.

Az Audi Hungaria Zrt. 7,5 milliárd euró árbevételt ért el tavaly, egymilliárd euróval, 12,2 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben. Korábbi közlése szerint járműgyártása megközelítette a 2019-es szintet: gyártósorairól 155 ezer ­autó gördült le, és 1,7 millió motor készült – írja a Világgazdaság.

A három hazai autógyárból

egyedül az Audi adózott eredménye nőtt. A 2020-as érték 499 millió euró, a 2019-es 353 millió euró volt.

A vállalat tavaly 171 millió eurót fordított beruházásra, ezen belül elsősorban gyártásfejlesztésre. A győri gyár tavaly karbonsemlegessé vált.

A lap emlékeztet, az idén a csiphiány nehezíti az autóipar helyzetét, azonban az Audi Hungaria motor- és járműgyártása a program szerint zajlik. Ugyan az év elején két hétig csak egy műszakban folyt a munka, azóta azonban nem volt termeléskorlátozás, sőt, a nagy rendelésállomány miatt pótlólagos műszakra is szükség volt.

Nehéz volt a Mercedes-Benz Ma­nufacturing Hungary Kft. éve is, bevétele a 2019-es 3,6 milliárd euró után 3,4 milliárdra esett, az adózott eredménye pedig hatalmasat zuhant: a 95 millió euróról 39 millióra – teszi hozzá a lap. A kecskeméti gyár a globális csiphiány miatt januárban másfél hétig szüneteltette a termelést, majd április 26. és május 2. között is leállásra kényszerült.

A hazai autógyárak közül a legnagyobb arányban a Magyar Suzuki számai romlottak tavaly.

A társaság nettó árbevétele a 2019-es 2,4 milliárd euróról 1,65 milliárd euróra, adózott eredménye pedig 84 millió euróról 20 millió euróra esett. Az esztergomi gyár termelése 30 százalékkal maradt el a tervezettől a járványhelyzet miatti leállás, valamint a belföldi és külföldi korlátozó intézkedések miatt – ezt a vállalat 2020 végén közölte a Világgazdasággal.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

A Bosch csoport két magyarországi telephelyén is on-site naperőművet épít az E.ON, és 20 éves, hosszútávú energiavásárlási szerződés (PPA) keretében látja el a vállalatot zöldenergiával. A konstrukciónak számos előnye van az ellátásbiztonság, a kiszámítható költségek és a dekarbonizációs célok szempontjából egyaránt. Arról, hogy miért éri meg valójában ezt a megoldást választani, hogyan érdemes belefogni, és milyen szempontokat érdemes mérlegelni a döntés során, a Portfolio Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×