eur:
408.13
usd:
387.35
bux:
77771.12
2024. november 18. hétfő Jenő
Kémények az esztergomi Suzuki-gyárban 2020. március 18-án. A Magyar Suzuki Zrt. vezetése 2020. március 23-tól április 3-ig leállítja az esztergomi gyártást. A tervezett leállás 3200 dolgozót érint.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Megerősítette a cég: mégis szerdán kezd a Suzuki-gyár

A cég szerint teljes mértékben felkészültek az újraindulásra. A szakszervezet szerint több autóipari vállalatnál halasztják a tervezett újraindulást az ellátási lánc akadozása miatt.

Az eredeti tervnek megfelelően április 29-én újraindul egyműszakos munkarendben az esztergomi üzem - közölte a Portfolio megkeresésére a Magyar Suzuki Zrt., határozottan cáfolva a Népszava halasztásról szóló értesülését. A lap László Zoltánra, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnökére hivatkozva írta, hogy a középvezetők számára szerdán lesz egy tájékoztató, illetve képzés, csütörtökön pedig sorokat töltenek fel, a termelés csak május 4-én indulhat ismét újra – a korábbi terveknek megfelelően csupán egy műszakban.

A Portfoliónak adott nyilatkozat szerint a Suzuki-gyár és valamennyi beszállítója is teljes mértékben felkészült az újraindulásra.

Napi 400 autót gyártanak majd a Vitarából és az SX4 S-CROSS-ból.

Utóbbiból az európai uniós piac számára hibrid hajtású változatok készülnek.

A cég felhívta a figyelmet arra is, hogy a vállalat külföldi piacain folyamatosan terveznek, vagy már be is vezettek bizonyos fokú enyhítő rendelkezéseket, melyek alapján a márkakereskedések fokozatos újranyitására is számítanak. Figyelik a piaci igényeket, a gyártási tervet ennek megfelelően alakítják majd – tették hozzá.

László Zoltán a Népszavának egyébként arról beszélt, hogy a többi nagy autógyár is küszködik az újraindulással, sorra módosítják a nyitási forgatókönyveket, és ugyanez igaz a kisebb üzemekre is. Az egyik nagy autógyárban ráadásul tavaly decemberhez képest 50 százalékkal vissza is vették a tervezett gyártási számokat, „ami órási” – fogalmazott László Zoltán.

A csúszást sok helyütt az ellátási lánc akadozása okozza, ami miatt nincs elég alapanyag vagy alkatrész. Az egyik üzemben pedig azért nem tudott a napokban elindulni a munka, mert a „kényszerszünetben” lecserélték a gyártósorokat, az új gépsorokhoz szükséges vezérlőpanel azonban nem érkezett meg.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

2022-től 2024. szeptemberéig Magyarországra áramlott az összes kínai külföldi működőtőke több mint negyede, ami az európai kontinenst vette célba, és ezzel igyekszik a magyar kormány megtámogatni a recesszió-sújtotta gazdaságot – mutat rá vasárnapi körképében a Financial Times. A cikk egyik fő üzenete az, hogy a sok kínai tőkéből adódhat a nagy politikai mutatvány, hogy hogyan egyensúlyozzon az Orbán-kormány a kínai és az amerikai érdekek mentén, és közben a már bejelentett nagy autóipari beruházások lendületet is adjanak az EU-pénzek korlátozottsága miatt is szenvedő magyar gazdaságnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×