eur:
408.14
usd:
386.75
bux:
77771.12
2024. november 15. péntek Albert, Lipót
Gyártósor a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2015. március 25-én. A gyárban három éve kezdték meg a B-osztályú, 2013-ban a CLA, majd 2015-ben a CLA Shooting autók gyártását.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Óvatosan újraindulnak a hazai autógyárak

Úgy tűnik, sikerül megoldást találniuk az autógyáraknak arra, hogyan oldható meg a munka úgy, hogy az embereknek ne kelljen egymáshoz közel kerülniük. A héten kis kapacitással újraindult az Audi, készen áll a Suzuki és az Opel üzeme is, április 28-án pedig a Mercedesnél is kezdhetnek.

Az eddig tervezettnél hat nappal később, de április 28-tól részlegesen, fokozatosan és szigorú járványvédelmi intézkedések mellett újraindulhat a munka a kecskeméti Mercedes-gyárban - írta a hvg.hu. Addig csak az elengedhetetlenül szükséges feladatokat végzik el, ezeken a részlegeken a dolgozók létszámát minimálisra csökkentették. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. közölte azt is, hogy folyamatosan egyeztetnek a szakszervezetekkel, hogy megtalálják a megoldást, miként lehet a dolgozók munkahelyét és bérét is hosszú távon biztosítani.

A győri Audi-gyárban kedden indult újra a termelés, de a közel 13 ezer dolgozóból csak százan álltak munkába egyetlen gyártósornál, és a hét végén kezdődhet meg a munka még egy összeszerelő soron, egy műszakban, a járműgyárat pedig még egy héttel később indíthatják be. A dolgozók biztonsága érdekében átrendezik a gyár területét, hogy minél kevesebb dolgozó találkozzon egymással, ahol pedig muszáj, ott másfél méternél távolabb legyenek egymástól. Gondoskodtak arról is, hogy a korábbinál kétszer több busz vigye be az embereket a munkába, biztosítják a távmunkát az erre alkalmas munkakörökben, és a munkahelyi étterem is elvitelesre alakul át.

A tervek szerint a Suzuki esztergomi gyára is elindul április 27-én, szigorú járványvédelmi intézkedések mellett, de a vállalat közleménye szerint, "folyamatosan elemzi a piacok alakulását, figyeli az esetleges további belföldi és külföldi kormányzati intézkedéseket, amelyek tükrében hetente felülvizsgálja az indulás időpontját".

A mezőgazdasági gépeket és autóipari alkatrészeket gyártó Linamar is újraindul részlegesen – erősítette meg a portál érdeklődésére Tóth Zoltán, a Vasas szakszervezet helyi elnöke. Az orosházi központú, de Békéscsabán is üzemet működtető, kanadai tulajdonú cég két hétre állt le. Egyelőre az LPP divíziójában indulnak a gyártósorok, illetve az Oros részlege is megmozdul, ez utóbbiban két egység kivételével indul a gyártás. Így ettől a héttől a már újrainduló részlegek ismét három műszakban termelnek, de mindez egyelőre a kényszerszabadságra küldött dolgozók töredékét érinti. Tóth szerint a munkaerő közvetítőkön keresztül szerződött dolgozókat a március 30-i leállással már elküldték, az alkalmazottaknak minden esélyük megvan, hogy fokozatosan visszaálljon a rend.

Magyarország számára a nagy autógyárak újraindulása makrogazdasági szinten, és a kiépült beszállítói kör túlélése érdekében is fontos, hogy újraindulnak az üzemek. Az elmúlt években a teljes magyar GDP 4-5 százalékát köszönhettük a járműgyártásnak.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Érdekes fordulat a magyarok befektetéseinél: visszatér a régi kedvenc?

Érdekes fordulat a magyarok befektetéseinél: visszatér a régi kedvenc?

Múlt hónapban is az abszolút hozamú alapokat keresték leginkább a befektetők, ennek köszönhetően ebbe a kategóriába áramlott a legtöbb friss pénz idén eddig. Ugyanakkor úgy tűnik, feltámad a magyarok régi kedvence is: kisebb gyengélkedést követően egyre több pénz áramlik a kötvényalapokba is, amelyeknek vagyona így új szintre ugrott. De friss pénzek ide vagy oda, a részvényalapok kategóriája teljesít idén eddig a legjobban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×