Infostart.hu
eur:
389.11
usd:
331.45
bux:
108783.37
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Munkavégzés miatt sávlezárás az M3-as autópálya főváros felé vezető oldalán Gödöllőnél 2017. november 21-én.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Készülhetnek az M3-as határig tartó tervei

Megjelent a közbeszerzési felhívás az M3-as határig tartó befejező szakaszára. Kellett pár évtized, mire elér az ukrán határig.

Megjelent az uniós közbeszerzési értesítőben az M3-as sztráda ukrán határig, Beregdarócig tartó befejező szakaszára szóló közbeszerzési felhívás - írta a Magyar Nemzet. Amint arról az Infostart már korábban is beszámolt, a vállalkozónak 23 kilométer hosszú, autópályává fejleszthető, kétszer két forgalmi sávos autóutat kell megterveznie, egy határátkelővel és egy új Tisza-híddal. A vállalkozó feladata az engedélyezési tervek elkészítése, a szükséges építési engedélyek beszerzése.

A lap emlékeztet arra, hogy az M3-as autópálya építése az elsők között indult meg, hiszen a fővárostól Gödöllőig tartó szakaszt már 1978-ban átadták. Ugyanakkor Miskolcra 2004-ben, Debrecenbe 2006-ban, Nyíregyházára 2007-ben ért el a kétszer két sáv.

Az M3-asból Mezőcsátnál ágazik el az M30-as Miskolc felé, de már épül a szlovák határátkelő felé a folytatás. A Miskolc–Tornyosnémeti projekt három szakaszra bontva valósul meg. A Miskolc–Szikszó közötti szakasz 10,4, a Szikszó–Encs közötti, 24,2, az Encs–Tornyosnémeti közötti szakasz 22,15 kilométer hosszú.

Ha elkészül, kapcsolódva a határ túloldalán már megépült szlovák R4-es sztrádához, közvetlen összeköttetést biztosít majd Kassával.

Az M35 Görbeházánál ágazik el Debrecen felé, és elhaladva a hajdú-bihari székhely mellett, tovább épült Erdély irányába. Időközben összekötötték az M35-öst az M4-es keleti végével is. Emellett átadták az M4-es autópálya Berettyóújfalu közelében fekvő leágazásait és a 47-es főutat összekötő 1,5 és 2,9 kilométeres pályaszakaszokat is.

A még hiányzó határ közeli szakasza tervek szerint az idén elkészül. A két utóbbi határkeresztező úttal, az M30-assal és az M4-essel egy észak-déli irányú tengely jön létre a Kassa, Miskolc, Debrecen és Nagyvárad vonalon. Ez pedig része a Balti-tengert az Égei- és a Fekete-tengerrel összekötő közlekedési folyosónak, a Via Carpatianak. A tervek szerint 2021 végére a Via Carpatia teljes, mintegy 340 kilométeres, magyarországi szakaszán megindulhat a forgalom.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×