INFORÁDIÓ 
2020. szeptember 27. vasárnap
Adalbert

németország

autóipar

állami támogatás

Az Audi A5 Cabriolet 40 TDI quattro modellt tisztítják a kiállítási standon a Frankfurti Nemzetközi Autószalon megnyitója előtti napon, 2019. szeptember 11-én. A járműipari seregszemlét idén szeptember 12. és 21. között rendezik a német nagyvárosban.

Állami támogatást kér a német autóipari szövetség

Infostart / MTI

Az ágazat legnagyobb munkaadói érdekképviseletének állásfoglalása szerint legkevesebb tízmilliárd euróra (3350 milliárd forint) van szükségük.

Németország első számú versenytársa Kína, ahol az állam nagyszabású beruházásokkal ösztönzi a hazai autóipar nemzetközi előretörését - húzta alá Stefan Wolf, a VDA igazgatósági tagja a Deutschlandfunk országos közszolgálati rádióban. Mint mondta, ebben a helyzetben a német cégek helytállásához elengedhetetlen az állami segítség. "Egy tíz- és húszmilliárd euró közötti összegről van szó" - fogalmazott.

A közpénzből finanszírozott támogatás az ágazatban zajló szerkezetváltás, az alternatív meghajtási technológiák térnyerése miatt szükséges. A pénzt az elektromos meghajtású kocsik töltőállomás-hálózatának kiépítésére és az új technológiákkal kapcsolatos kutatásokra kell fordítani - mondta a szakember.

A berlini szövetségi kormánynak el kell döntenie, hogy továbbra is kiáll-e az autóipar mellett, és akarja-e, hogy megőrizze vezető helyét a világpiacon - húzta alá a több mint 600 céget összefogó érdekképviseleti szervezet vezetőségi tagja a kormány és az ágazat képviselőinek szerdai találkozója elé időzített nyilatkozatában.

Németországban az autóiparban állítják elő a hazai össztermék (GDP) nagyjából 5 százalékát, ebben az ágazatban dolgozik a teljes munkaidőben foglalkoztatottak mintegy 3 százaléka.

A szerkezetváltás révén az állások száma csökken majd a következő években. A kormány mellett működő közlekedésügyi tanácsadó testület (Nationale Platform Zukunft der Mobilität - NPM) becslése szerint a legrosszabb esetben 410 ezer munkahely szűnhet meg 2030-ig, főleg azért, mert a belsőégésű motorral működő autókat háttérbe szorítják az elektromos autók, amelyek gyártása jóval kevésbé munkaigényes.

Nyitókép: MTI/EPA/Sascha Steinbach
A címlapról ajánljuk

×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018