eur:
411.35
usd:
392.64
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Az Audi A5 Cabriolet 40 TDI quattro modellt tisztítják a kiállítási standon a Frankfurti Nemzetközi Autószalon megnyitója előtti napon, 2019. szeptember 11-én. A járműipari seregszemlét idén szeptember 12. és 21. között rendezik a német nagyvárosban.
Nyitókép: MTI/EPA/Sascha Steinbach

Állami támogatást kér a német autóipari szövetség

Az ágazat legnagyobb munkaadói érdekképviseletének állásfoglalása szerint legkevesebb tízmilliárd euróra (3350 milliárd forint) van szükségük.

Németország első számú versenytársa Kína, ahol az állam nagyszabású beruházásokkal ösztönzi a hazai autóipar nemzetközi előretörését - húzta alá Stefan Wolf, a VDA igazgatósági tagja a Deutschlandfunk országos közszolgálati rádióban. Mint mondta, ebben a helyzetben a német cégek helytállásához elengedhetetlen az állami segítség. "Egy tíz- és húszmilliárd euró közötti összegről van szó" - fogalmazott.

A közpénzből finanszírozott támogatás az ágazatban zajló szerkezetváltás, az alternatív meghajtási technológiák térnyerése miatt szükséges. A pénzt az elektromos meghajtású kocsik töltőállomás-hálózatának kiépítésére és az új technológiákkal kapcsolatos kutatásokra kell fordítani - mondta a szakember.

A berlini szövetségi kormánynak el kell döntenie, hogy továbbra is kiáll-e az autóipar mellett, és akarja-e, hogy megőrizze vezető helyét a világpiacon - húzta alá a több mint 600 céget összefogó érdekképviseleti szervezet vezetőségi tagja a kormány és az ágazat képviselőinek szerdai találkozója elé időzített nyilatkozatában.

Németországban az autóiparban állítják elő a hazai össztermék (GDP) nagyjából 5 százalékát, ebben az ágazatban dolgozik a teljes munkaidőben foglalkoztatottak mintegy 3 százaléka.

A szerkezetváltás révén az állások száma csökken majd a következő években. A kormány mellett működő közlekedésügyi tanácsadó testület (Nationale Platform Zukunft der Mobilität - NPM) becslése szerint a legrosszabb esetben 410 ezer munkahely szűnhet meg 2030-ig, főleg azért, mert a belsőégésű motorral működő autókat háttérbe szorítják az elektromos autók, amelyek gyártása jóval kevésbé munkaigényes.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×