eur:
392.25
usd:
366.83
bux:
67039.3
2024. április 26. péntek Ervin
München, 2016. január 7.David Cameron brit kormányfő (b) kezet fog egy alkalmazottal a német járműgyártó müncheni gyárában 2016. január 7-én. Középen Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója, jobbról Ian Robertson, a BMW értékesítési és marketing igazgatója. (MTI/EPA pool/Michaela Rehle)
Nyitókép: MTI/EPA pool/Michaela Rehle

Brutális bírságot kapott három német autógyár

Kartellezés miatt kapták a büntetést, az autógyárak elismerték a tényállást és elfogadták az eljárás lezárását bírság kivetésével.

Mintegy százmillió eurós kartellbírságot rótt ki a német szövetségi versenyhivatal (Bundeskartellamt) a szerkezetiacél-beszerzések árának egyeztetése miatt a Volkswagen, Daimler és BMW autógyárakra.

A Bundeskartellamt közleménye szerint a három autógyár 2004 és 2013 között megegyezett egymással az acélrúd-beszerzések árában. Az autógyárak elismerték a tényállást és elfogadták az eljárás lezárását bírság kivetésével.

Az autógyárak ellen három és fél évvel ezelőtt indult vizsgálat számos acélipari vállalat ellen folytatott kartell-eljárás keretében, amit a bonni versenyhivatal tavaly zárt le 205 millió eurós bírság kivetésével.

Az autógyártásban használt szerkezeti acél ára három tényezőből áll össze: az alapárból, az ötvözeti szorzóból és a korróziós szorzóból. Az ötvözeti szorzó alapján az acéltermékek különböző minőségi osztályba sorolódnak, a korróziós szorzót pedig a termék gyártásához felhasznált hulladékacél aránya alapján kalkulálják. Az autógyárak a versenyhivatal közleménye szerint a két szorzó kalkulálásában állapodtak meg, az alapárban nem.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×