Gyomin elmondta, hogy Szamarában több magáncégnél házkutatás folyik. A tisztségviselő szerint kimutatták, hogy a szerves klórvegyületek az olajat kisebb termelőktől begyűjtő Szamaranyefty-Terminal magánvállalat felügyelete alatt álló mérőállomáson kerültek be a vezetékbe.
Beszámolója szerint Minszkben a nap folyamán tanácskozást tartottak Fehéroroszország, Lengyelország, Ukrajna és Lengyelország olajszállítmányozással és -finomítással foglalkozó vállalatainak képviselői, akik cselekvési programot fogadtak el a Fehéroroszországba és Európába irányuló szállítás újraindítása érdekében.
Nyikolaj Gavrilenko, az Ukrtransznafta vezérigazgatója a tanácskozást követően elmondta, hogy
sikerült megtalálni a technikai megoldást a tranzit újraindítására.
Mint mondta, május első harmadában minimum a Barátság vezeték déli ágán újraindul a Urals típusú olaj stabil szállítása a felhasználó üzemekbe. A szennyezett olajszállításokért fizetendő orosz kárpótlás kérdése a pénteki minszki egyeztetésen nem merült fel.
Az Oroszországból érkező olaj minőségének hirtelen megromlásáról a Belnaftahim fehérorosz olajfeldolgozó és -szállító vállalat múlt péntek este számolt be, egyúttal korlátozva az exportszállításokat.
Orosz partnere, a Transznyefty megerősítette a probléma létezését.
Kedden Fehéroroszország leállította majd másnap részlegesen újraindította a világos olajszármazékok Ukrajnába, Lengyelországba és a Baltikumba irányuló exportját. Szerdán a lengyel és a német olajfinomítók a szennyezettségre való hivatkozással elutasították az olaj fogadását és az olajtranzit leállt.