Nő a gyártók forgalma; a vásárlók ráadásul egyre inkább a minőséget keresik. A szektorra mégis leselkednek veszélyek: a népegészségügyi termékadó emelése és a munkaerőhiány.
Folyamatosan bővül a hazai édességgyártók forgalma, a múlt évi nettó bevételük 207 milliárd forint volt - mint a Világgazdaság friss cikke emlékeztet, a 2013-as adat 177 milliárdos volt. A trend várhatóan folytatódik már csak azért is, mert egy friss kutatás szerint egymillióhoz közelít a nassolásfüggő magyarok száma.
Az átalakuló piacon a fogyasztók egyre inkább a minőségi termékeket keresik.
A legjobban a magas kakaótartalmú csokoládék és az olyan, még újdonságnak számító édességek iránt nőtt az érdeklődés, mint a fehérjével dúsított szeletek és a „mentes” termékek.
E tendencia fennmarad a következő években is a 24 édességgyártót tömörítő Magyar Édességgyártók Szövetség titkára, Intődy Gábor szerint.
Jelen trendek alapján a puha és a gumicukor népszerűsége nő, ugyanígy a kézműves desszerteké, de a kemény cukorkáké nem.
A szektor számára nagy érvágás volt a népegészségügyi termékadó 2011-es bevezetése, ami minden pénzügyi mutatóban erős visszaesést okozott, de lassan kilábal az iparág Intődy Gábor szerint. Ez az adónem jövőre viszont átlagosan 20 százalékkal nő, így megszűnik a lehetőség, hogy a cégek az adójuk egy részéből egészségfejlesztő programokat szervezzenek. Intödy egyébként nem érti a termékadó jelentőségét,
a magyar lakosság ugyanis jóval kevesebb cukrot fogyaszt az európai átlagnál.