Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Vásárlás Erzsébet-utalvány Plusz kártyával egy belvárosi élelmiszerüzletben 2016. december 9-én.  A kártya kibocsátója a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány. Az elektronikus kártyán kezelhető az étkezési, az ajándék, az iskolai, a kultúra valamint a sport utalvány is.
Nyitókép: Mohai Balázs

Nagy fordulat a határ menti üzletekben

Megfordul a bevásárlóturizmus iránya: mi kevesebbet megyünk majd külföldi boltba, a szomszédok viszont nekilódultak.

2018 első negyedévében a bevásárlási céllal külföldre utazó magyarok 25 milliárd forintot költöttek a határon túli boltokban. Ez negyedével több, mint amennyi pénzt a külhoni boltokban hagytak a magyar vásárlók egy évvel korábban. A korábbi évek negyedéves mérlegeit nézve kiderül, hogy ennyit még nem költöttünk ebben a három hónapos időszakban külföldön, öt évvel ezelőtt pedig még csak az összeg felénél tartottunk, tehát megkétszereződött a bevásárlóturizmus - írja a blokkk.com.

A határokon túlra bevásárolni induló magyarok legvonzóbb úticélja Ausztria. 2018 első negyedévében 16 milliárd forintot hagytak az osztrák boltokban a magyar bevásárlóturisták, ami az összes külföldi boltokban elköltött pénz kétharmada. Szlovákiában 3, Szerbiában 2 milliárd forint feletti összegben költekeztek a magyarok ebben a negyedéves időszakban.

A közelmúltban legyengült forint alaposan felforgatja majd a bevásárlóturizmust is.

Az erősebb forint felfelé tolja, a gyengébb pedig lefelé húzza a magyarok bevásárlóturistáskodását. A legfrissebb piaci információk szerint már meg is indult a külföldi bevásárlóturisták rohama a magyar boltokba.

A 2018 első negyedévi adatokból azonban még nem olvasható ki a friss fordulat, akkor még nem változtak a valutaárfolyamok. Ebben a három hónapban a bevásárlási céllal Magyarországra érkezett bevásárlóturisták 40 milliárd forintot költöttek el a hazai boltokban. Ez nagyságrendjét nézve hasonló összeg, mint a korábbi időszakban, a magyarok kifelé irányuló bevásárlóturizmusával szemben fordított irányban ekkor nem volt változás.

Az elmúlt öt esztendőt nézve 130 milliárd forintról közel 180 milliárd forintra nőtt a külföldiek bevásárlóturizmusa, ami egyharmadnyi növekedést jelent, tehát kisebb megugrást a magyarok kinti bevásárlásaihoz képest. A legtöbbet a szlovákok jönnek a magyar boltokba bevásárolni, 2017-ben 56 milliárd forintot költöttek nálunk. Ennél nem sokkal kevesebb az osztrákok költekezése, ami 51 milliárd forint volt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×