INFORÁDIÓ
2021. április 13. kedd
Ida

gvh

reklám

jogsértő

telenor

Nagy bírságot kapott a Telenor

Infostart

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte a Telenor Magyarország Zrt. összehasonlító reklámját.

A GVH döntése szerint a Telenor 9 Ft/perces csomagjának népszerűsítésekor a tárgyilagosságot mellőzve hasonlította össze rádióreklámjában és dinamikus bannerén saját opciójának és a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) Tuti tarifacsomagjának árát 2016 októberétől 2017 februárjáig. A jogsértésért 78 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A GVH közlése szerint a két ajánlat - a csomagok jellemzőinek különbségeire figyelemmel - kizárólag a percdíjat kiemelve nem vethető össze objektíven a reklámokban látható vagy hallható módon, mivel a Telenor ajánlatának percdíja ugyanis - időben, felhasználásában, előfeltételeiben, valamint tartalmában is - korlátozott volt a versenytárs termékéhez képest.

A hivatal szerint nem lehet tárgyilagos egy összehasonlítás, amelyben az egyik (perc)díj önmagában, korlátozás és feltételek nélkül érhető el (mivel tarifacsomagról van szó), a másik (perc)díj viszont korlátozott és előfeltételektől függ (mivel perccsomagról van szó). Az ilyen, eltérő felhasználói helyzetekre vetített és szubjektív összehasonlítás miatt a GVH úgy ítélte meg, hogy a fogyasztó nem kap reális képet a két ajánlat közti különbségről és egy esetleges árelőnyről.

Kitértek arra is, hogy a GVH a bírság alapösszegét mintegy 50 százalékkal növelte, mivel a Telenor ellen az elmúlt 10 évben több, elmarasztaló döntés is született kismértékben hasonló magatartások miatt.

A Telenor Magyarország Zrt. MTI-hez eljuttatott álláspontja szerint az "1 perc 9 Ft" feltöltőkártyás termékkel kedvező feltételeket kínáltak az ügyfeleinknek. A reklámkampányban az ügyfelek figyelmét a fontos, valós előnyökre, a kedvező ár-érték arányra hívták fel, amikor hangsúlyozták, hogy a csomagajánlattal 9 forintos percdíj érhető el.

Kiemelték, hogy mint minden más alkalommal, ebben a kampányban is különös figyelmet fordítottak a vásárlók részletes, pontos és jogszerű tájékoztatására. Kifejtették, hogy a mobilszolgáltató fontos feladata, hogy a versenytársaiknál előnyösebb, az ügyfelek számára minél kedvezőbb ajánlatokat dolgozzon ki. Ez az egészséges piaci verseny velejárója, és végső soron az ügyfelek érdeke - tették hozzá.

A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018