Az Adobe Analytics, a szoftvergyártó Abode gazdaságkutató intézete azt közölte, hogy az amerikaiak rekordösszegért, 5,03 milliárd dollárért vásároltak pénteken, ami mintegy 17 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A fekete péntek forgalmára vonatkozó hivatalos adatokat várhatóan hétfőn hozzák nyilvánosságra.
Az Amazon, a legnagyobb internetes kereskedelmi cég rekordszámú megrendelésről számolt be. Példaként említette, hogy
fekete péntek első öt órájában több mint 200 ezer játékra érkezett megrendelés.
Az amerikai kereskedők rendszerint a fekete péntektől karácsonyig terjedő időszakban termelik ki bevételük egyötödét, ezért jelentős árengedményekkel próbálják magukhoz csalogatni a vásárlókat. A nap neve arra utal, hogy az üzletek mérlege ilyenkor fordulhat át a veszteséges "vörösből" a nyereséges "fekete" tartományba.
Az Egyesült Államokban a hálaadást követő nap 1932 óta számít a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetének, amikor hosszú nyitva tartással és rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.