Évek óta ugyanazon a fix áron fuvarozzák ügyfeleiket fővárosi taxisok (alapdíj 450 forint, kilométerdíj 280 forint, várakozási díj 70 forint), és idejét látják annak, hogy ezen változtasson a hivatal – írja az mfor. Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség a portált arról tájékoztatta, hogy szeretnék, ha a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara a szakmai szervezetekkel és a Városházával közösen egy józan, és a piac számára is elfogadható mértékű tarifaemelést támogatna.
A taxis szövetség elnöke emlékeztetett: a hatósági árat még 2013-ban szabályozta a fővárosi önkormányzat, azóta folyamatosan elemezték a rendelet hatásait, együttműködve a hivatallal. Az elnök szerint mára elmondható, hogy komoly mértékben megváltozott a szolgáltatás gazdasági környezete. Tapasztalataik szerint a minimálbér-emelések hatására megugrott a kereslet a személyszállítás iránt. A fokozatosan emelkedő igényeknek viszont csak akkor tudnak megfelelni a taxisok, ha folyamatosan fejlesztik szolgáltatásaikat. Ennek viszont, mint mindennek, ára van – szögezte le Metál.
Az sem mehet tovább – fogalmazott Metál -, hogy a járulékos költségeket, amelyek az elmúlt időben nem hárítottak át az utasokra, továbbra is lenyeljék a vállalkozók. Ezek közé sorolta a szerinte irreálisan magas gépjármű biztosítási díjemeléseket, a kötelező online pénztárgép üzemeltetési költségeket. Az autópark kényszerű megújítása is terheli a piaci szereplőket. A Budapest utcáin futó 5600 taxiból 5200-at cseréltek már le, és míg 2013 előtt az autók átlagéletkora 16,5 év volt, mára ez 6,5 évre csökkent.