Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Kiderült, kaphatunk-e kártérítést az App Store hibájáért

Kiderült, kaphatunk-e kártérítést az App Store hibájáért

Egyes vállalatok akár a napidíj nyolcszorosát is fizethetik a fogyasztónak, ha szolgáltatásuk elérhetetlen. Ez viszont az internetes szolgáltatásoknál, például az iTunes vagy a Spotify esetében még nincs így - közölte az InfoRádió által megszólaltatott fogyasztóvédelmi tanácsadó. Siklósi Máté arról is beszélt, hogy a nem pénzügyi szolgáltatást nyújtó cégeknek elég, ha egy virtuális panaszfelületet tartanak fent.

Mint megírtuk, szeptember elején néhány napig nem működött az App Store. Arról, hogy ilyen esetekben mit tehet a fogyasztó, a fogyasztóvédelmi tanácsadó azt mondta, ha egy szolgáltatás havi vagy éves díj ellenében folyamatos elérhetőséget ígér, akkor annak akadozása, teljes elérhetetlensége, felvetheti a kártérítés lehetőségét.

„Ha valamire előfizetek és az nem a kívánt minőségben jön, elállhatok a szerződéstől: visszakérhetem az előfizetés díjának egy részét, de akár fel is mondhatom és jóváírathatom vagy visszautaltathatom az árát.”

Míg a televízió-, az internet- és a telefonszolgáltatások esetén a jogszabály akár nyolcszoros kötbérrel is bünteti a kimaradást,

internetes szolgáltatásnál ez még nincs így

– tette hozzá Siklósi Máté.

„A jogalkotónak nem ártana végiggondolnia, hogy egy zene-, egy grafikus program szolgáltatása vagy egy fotótárhely elérhetetlensége milyen kieséssel járhat, és ezért milyen szankciókkal sújtható; a fogyasztó milyen jóvátételt, kártalanítást kaphat a szolgáltatótól.”

A szolgáltatónak az adott országban érvényes jogszabályokat kell betartania, ennek megfelelően kellene lennie, magyar nyelven, egy "általános szerződési feltételek" összegzésnek, amelynek azt is tartalmaznia kell, hogy panaszt milyen nyelven, milyen elérhetőségeken és milyen kivizsgálási feltételek mellett tehet az ügyfél – mondta a fogyasztóvédelmi tanácsadó. Siklósi Máté hozzátette, ha ennek eleget is tesz a szolgáltató, fizikailag létező ügyfélszolgálatot nem kötelező működtetnie.

„Lehet határokon átnyúló, és akár elektronikus formában is üzemeltethető. A lényeg, hogy a panaszt meg lehessen tenni, amire 30 napon belül válasz érkezzen, ha elutasítják, annak is megvannak a formulái, hogy azt milyen tájékoztatás mellett lehet megtenni.”

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×