Még erőteljesebben fordul az elektromos autók irányába és megduplázza a zéró károsanyag-kibocsátású autók fejlesztésére szánt beruházási keretet a Volkswagen német autógyártó konszern, kihívást intézve az amerikai rivális Teslához egy tömegpiac megteremtésében.
A frankfurti autószalon megnyitása előtt a sajtónak adott nyilatkozatában Matthias Müller, a világ legnagyobb autógyártó csoportjának vezérigazgatója elmondta, hogy 2030-ra a konszern mintegy 300 modelljének mindegyikéből gyártanak majd elektromos változatot. Emellett 2025-ig nyolcvan új elektromos modellt is létrehoznak, ebből ötven teljes mértékben elektromos, harminc pedig hibrid meghajtású lesz. A Volkswagen immár azt tervezi, hogy 2030-ra több mint húszmilliárd eurót fordít a zéró károsanyag-kibocsátású autók fejlesztésére, ami duplája az eddig megígért összegnek.
A Volkswagen meglehetősen idegenkedett az elektromos autóktól és az önvezető technológiáktól, mígnem két évvel ezelőtt kénytelen volt elismerni, hogy dízelüzemű járműveibe a csalásra lehetőséget teremtő szoftvert telepített. A hatalmas méreteket öltő dízelbotrány stratégiai irányváltásra késztette a vállalatot, miközben az akkumulátorok fejlesztésében elért jelentős eredmények és a légszennyezettség elleni küzdelem egyaránt a zéró károsanyag-kibocsátású autók fejlesztésének gyorsítására ösztökél minden autógyártót.
"Egy olyan vállalatnak, mint a Volkswagen, nem a követő, hanem a vezető szerepét kell játszania" - hangoztatta Müller, a "Roadmap E" névre keresztelt útiterv főbb céljait ismertetve. A vezérigazgató ugyanakkor leszögezte, hogy nem fordítanak hátat a robbanómotoroknak sem.
"Úgy gondolom, hogy a belsőégésű és az elektromos motorok még hosszú ideig léteznek egymás mellett szerte a világban" - mondta.
A frankfurti autószalon kedden és szerdán sajtónapokkal veszi kezdetét. Csütörtökön és pénteken szakmai napokat tartanak, a nagyközönség pedig szeptember 19. és 27. között tekintheti meg az autóipar kiállított újdonságait.