eur:
407.58
usd:
364.06
bux:
86253.25
2025. április 11. péntek Leó, Szaniszló
A Volkswagen megmenti a dízelmotort

A Volkswagen megmenti a dízelmotort

Úgy vélik, hogy a modern belsőégésű motorok "még legalább húsz évig" fogják uralni a piacot.

A Volkswagenre egyebek között a dízelbotrány okán is nagy nyomás nehezedik alternatív hajtásláncok kifejlesztésére, várakozásai szerint azonban

négy új autóból három még 2025-ben is dízel vagy benzinmotoros lesz.

Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója az Automobilwoche lapnak adott interjúban kifejtette, hogy a modern dízelmotor "a megoldás és nem a probléma része" még akkor is, ha erős ellenszéllel kell szembesülnie a politika és a közvélemény részéről.

A Volkswagen ezért a dízelmotor előnyeit tudatosító kampányt tervez indítani más autógyártók részvételével. Matthias Müller hangsúlyozta: a szén-dioxid-kibocsátási határértékek teljesítéséhez ugyanis más autógyártóknak is ugyanúgy szükségük lesz a dízelmotorokra, mint a Volkswagennek. A dízelmotorok belvárosi kitiltásának tervéről szólva pedig megjegyezte, hogy "úgy általában kiátkozni a dízelmotorokat meglehetősen problémás dolog".

  • A dízelmotorok romló népszerűsége az autóipar több milliárdos fejlesztési beruházásainak megtérülését veszélyezteti.
  • A német szövetségi környezetvédelmi hivatal mérései szerint a dízelmotorok tényleges károsanyag kibocsátása közúti használatban lényegesen meghaladja az uniós határértékeket.
  • A Forsa piackutató intézet felmérése szerint pedig öt dízel autó tulajdonosból csak kettő tervezi dízeles modellel lecserélni mostani autóját.
  • A Volkswagen meggyőződése szerint azonban még nagyon hosszú ideig benzines és dízeles modellek adják majd az értékesített új autók zömét.

A modern belsőégésű motorok "még legalább húsz évig" fogják uralni a piacot - jelentette ki Matthias Müller legutóbb a Wiener Motorensymposium szakmai fórumon Bécsben. Közölte:

a Volkswagen 2022-ig még vagy tíz milliárd eurót invesztál a belsőégésű motorok fejlesztésébe, míg az elektromos és hibrid hajtáslánc fejlesztésébe kilenc milliárdot.

A Volkswagen ugyanakkor hozzá kíván járulni a földgázüzemű járműflotta megtízszerezéséhez, egy millióra növeléséhez is 2020-ig.

A CNG (sűrített földgáz) töltőállomások számának ugyanebben az időintervallumban 900-ról 2000-re bővítéséről szándéknyilatkozat született a Volkswagen és a gázforgalmazó, töltőállomás üzemeltető társaságok között.

Ulrich Eichhorn, a Volkswagen AG kutatási és fejlesztési igazgatója szerint a CNG egyaránt fontos szerepet játszik majd a személygépkocsik, a tömegközeledési járművek és a haszongépjárművek üzemeltetésében.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Szakíró: Bahreinben jöhet a Ferrari nagy feltámadása

Szakíró: Bahreinben jöhet a Ferrari nagy feltámadása

Jelentős előrelépést remél a Ferrari a Forma-1-es szezon folytatásáról, akár már a hétvégi Bahreini Nagydíjtól. Idén eddig csak a negyedik erőnek számított a McLaren, a Mercedes és a Red Bull mögött, a sivatagi helyszínen azonban valószínűleg jobb esélyei lesznek. Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője efféle várakozásokkal tekint a versenyhétvége elé.

Nagyot hibáztak a Csehország határát biztosító rendőrök

A cseh rendőrök a szlovák határon beengedtek egy kamiont az országba annak ellenére, hogy a száj- és körömfájás miatti intézkedések ezt tiltották. Szlovákiában közben a Tátrai Nemzeti Park vezetése felhívással fordult a száj- és körömfájás eddigi járványgócainak közelében élőkhöz, hogy ne kiránduljanak a hegyekbe.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.11. péntek, 18:00
Kürti Gábor
a Magyar Kerékpárosklub elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×