eur:
411.18
usd:
392.45
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Autóipari szenzáció készülődik

Francia kézbe kerülhet az Opel.

Előrehaladott tárgyalásokat folytat a General Motors a PSA Grouppal az Opelről. A Reuters értesülései szerint a francia autógyártóé lehet az Opel.

Egyesülhet a francia PSA-csoport és a General Motors európai leányvállalata, az Opel. A megállapodást akár néhány napon belül bejelenthetik - írja a Portfolio.hu.

A PSA, a Peugeot és a Citroen gyártója és a GM között már most is van együttműködés, nem teljesen új a kapcsolat a két cég között, a szabadidő-terepjárók (SUV) és a kisbuszok gyártásában dolgoztak együtt, és már korábban is volt szó róla, hogy komolyabb együttműködés jöhet a két vállalat között. Ez 2013-ig volt téma, amikor is a GM eladta a részesedését a francia autóipari csoportban.

A PSA szóvivője a Reutersnek megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak az amerikai szektortárssal, hogy mélyebbre fűzzék a kapcsolatukat, de sem az Opel, sem a PSA-ban 14-14 százalékos részesedéssel rendelkező francia állam, illetve a Peugeot-család sem kommentálta a híreket.

Veszteséges az Opel

A GM bizonyára szívesen megválna a folyamatosan veszteségeket termelő érdekeltségétől. 2015-ben a General Motors európai operációja, az Opel 600 millió dolláros veszteséget ért el, 2016-ra a cél az volt, hogy a hatalmas veszteség után mindenképpen nyereséges legyen az európai leányvállalat, ez azonban nem jött össze, az Opel az év egészében 257 millió dollár veszteséget ért el.

1999 óta veszteséges egyébként az Opel, amiben rossz nyelvek szerint szerepet játszik az is, hogy a GM a csoport veszteségeinek egy részét Európában mutatja ki, de az elhibázott modellpaletta és a magas költségek is szerepet játszanak a veszteségben.

Nagy gyártó jöhet létre

Az Opel problémáinak egy része abból ered, hogy a GM gyakorlatilag beszorította az európai autópiacra, azon kívül nem értékesíthet járműveket, ebben viszont változást hozhat az, ha a PSA konszernhez kerülne az Opel. A GM európai leányvállalata tavaly 5,4 százalékkal több, összesen 979 ezer járművet adott el Európában, piaci részesedése azonban 6,8 százalékról 6,7 százalékra csökkent, jóval lemaradva a Volkswagen-csoport (23,9 százalékos piaci részesedés), a Renault-csoport (10,2%), és a PSA (9,9%) mögött. A PSA és az Opel piaci részesedése összesen 16,6 százalék lehetne Európában, ezzel a VW-csoport mögött a második helyre jönne fel az új márkacsoport.

A General Motors egyébként 1929-ben szerzett többségi tulajdonrészt az Opelben, 1931-ben pedig a teljes irányítást is megszerezték.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×