Üzletileg is sikeres a Facebook, nagy hajrát vágott ki 2016 végén: negyedéves profitja 3,57 milliárd dollárra hízott, ez 128 százalékos ugrás az egy évvel korábbihoz képest. Árbevétele eközben másfélszeresére, 8,81 milliárd dollárra gyarapodott - írja aVg.hu.
Nem volt ennyire látványos a portált havonta legalább egyszer felkereső felhasználók számának bővülése, amely az előző negyedévhez képest 3,9 százalék volt, ez hetvenmillió új vagy már regisztrált, de eddig „alvó” ügyfelet jelent. A szeptemberrel zárult negyedévben még 4,69 százalékos volt ez a mutató, azaz a dinamika a telítődéssel egyre lassul, de így is már világszerte 1,79 milliárd ember használja valamilyen szinten Mark Zuckerberg találmányát.
Ma már a mobilhirdetések a teljes árbevétel több mint 84 százalékát adják, értékük a negyedévben 7,25 milliárd dollárt tett ki. Elemzők szerint ma már semmiképp sem kérdőjelezhető meg, a mobilhirdetésekre fókuszáló stratégiaváltás sikere, ezt a fejezetet már akár lezártnak is lehet tekinteni a Facebook történetében.
A hirdetők által az egyik legjobban figyelt faktor, hogy a havi látogatókon belül milyen magas a naponta visszatérők aránya, maradt az előző negyedévi 66 százalékos szinten. Eközben a naponta többször is csatlakozók száma elérte az 1,23 milliárdot, azaz három hónap alatt újabb 50 millió embert szippantott be a közösségi háló, s lett krónikus Facebook-függő.