A cikkből kiderül, hogy tavalyhoz képest az éves és a megyei matricák eladásai nőttek a legnagyobb mértékben, előbbi 18,1, utóbbi 15,6 százalékkal. Éves matricát összesen 341,4 ezer autóra, buszra, lakóautóra, motorra és vontatmányra vettek, amely a teljes matricaeladások 2,7 százalékát tette ki, ugyanakkor a bevételnek 23,5 százalékát adta.
A megyei matricából majdnem 1,6 millió fogyott, ennek túlnyomó többsége, 916 ezer Pest megyében. Ezt követi Fejér 186 és Győr-Moson-Sopron 114 ezer eladott matricával.
A havi matricákból 5,5, a hetiből 6,8 százalékkal fogyott több, sőt utóbbi adta a teljes bevétel 46,4 százalékát. A heti matricával kapcsolatban gyakran éri az a vád a kormányt, hogy a lehető legrövidebb jogosultság is túl hosszú időtartamú és ennek megfelelően drága. Egy D1 kategóriájú matricáért (a besorolásokat lásd alább) 3 ezer forintot kell fizetni. A heti jogosultság mégis messze a legnépszerűbb, amelynek a nagy arányú külföldi vásárlás az oka. A összes matrica 42,3 százalékát ugyanis külföldiek veszik, arányuk viszont a heti jogosultságok esetében - a D1 kivételével ahol fele-fele az arány - magasabb.
Az idei évtől a 2017-es megyei és éves matricák elővételben is megvásárolhatók,ebből majdnem 662 milliós bevétele volt az államnak. Ez is hozzájárult az idei számok felfutásához, bár ez nyilván hiányzik majd a jövő évi összevetésből. Eddig majdnem 40 ezer autós döntött úgy, hogy hamarabb megveszi a jogosultságot.
Jó hír, hogy a matricák díjai 2017-ben sem változnak, rossz viszont, hogy az éves jogosultságok továbbra is naptári évhez kötődnek, érvényességük nem a vásárlás napjától indul.