„A karácsonyi időszak általában nagyon zsúfolt az internetes vállalkozásoknak. Természetesen panaszról nincs szó, mert ez azt is jelenti, hogy óriási bevételek és rengeteg csomag megy át az online áruházakon” - mondta az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.
Várkonyi Balázs elmondta: ugyan a tendenciák nagyon hasonlóak, de bizonyos terméktípusok iránt sokkal inkább fokozódik az igény, mint mások iránt.
„Az idei évben a háztartási nagy gépek az online kereskedelemben az igazi slágerek. Ebben közel 50 százalékos növekedés volt az előző évhez képest, vagyis hatalmas, robbanásszerű növekedés történt”
- közölte az ügyvezető igazgató.
Várkonyi Balázs szerint a másik nagy terület, ami minden évben nagyon sokat fejlődik, az a mobiltelfonok piaca.
„Még mindig hatalmas a növekedés az okostelefonok piacán: az Extreme Digitalnál idén novemberben-decemberben 40 százalékkal nőtt ezeknek a termékeknek a kereslete a tavalyihoz képest. Ami óriás növekedés” - fogalmazott.
A táblagépek iránti keresletben viszont jelentős visszaesés látszik az előző évhez képest világszinten is – közölte a szakember.
„Gyakorlatilag akkorák már az okostelefonok kijelzői, hogy a táblagépek iránti érdeklődés csökken. Raádásul a forgalmazók, gyártók idén nem hoztak létre új táblagépeket. Emiatt is lehet, hogy ez most egy kevésbé népszerű ajándék” - indokolta a tendenciát Várkonyi Balázs.
Az olyan okos kiegészítők, eszközök viszont, amelyek az okostelefonokhoz használhatók – és akár alkalmazásokkal irányíthatóak – nagyon népszerűek
– tette hozzá.
A szakember kitért arra is, hogy a futárszolgálatoknak is ez a legkiemeltebb időszak.
„A tapasztalatok szerint a futárszolgálatok által szállított csomagok tíz százalékánál lehet csúszás – általában egy-két napos, extrém esetben három-négy napos csúszás. Ezért valamennyi várakozási idővel érdemes kalkulálni” - tanácsolta az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.