eur:
408.11
usd:
373.59
bux:
82400.87
2025. április 7. hétfő Herman

Megsemmisítették a pótlóbusz-tendert!

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) megsemmisítette a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által meghirdetett tendert, amelyben a metrópótlás idején szükséges kapacitást rendelték volna meg. Tarlós István főpolgármester a Világgazdaságnak azt nyilatkozta, ha a BKK-nál, illetve a BKV-nál találnak a célra 60-70 buszt, akkor egy szakaszon megindulhatna a metróvonal felújítása, és nem foglalkoznak a szolgáltatásvásárlással.

A hatóság honlapján szerdán közzétett határozat szerint a jogorvoslati eljárásban megállapították, hogy az ajánlatkérő megsértette a közbeszerzési törvényt, ezért a döntőbizottság megsemmisíti a június 15-e után született előzetes tájékoztatót és valamennyi, a közbeszerzési eljárás során ez után keletkezett dokumentumot és döntést. Emellett a KDB 40 millió forint bírságot szabott ki az ajánlatkérőre.

A BKK a tendert azért hirdette meg, hogy a 3-as metró felújításának ideje alatt a buszos pótlás biztosított legyen. Erre az időszakra ugyanis 150 csuklós autóbuszt kell forgalomba állítani. A társaság júliusban közölte, hogy megindult a buszok megrendelésére vonatkozó eljárás.

A Fővárosi Közgyűlés június 8-i ülésén döntött arról, hogy szolgáltatásmegrendeléssel oldják meg a buszos pótlást a metróvonal felújítása idején, ha a kormány ezt támogatja, és az új járművek vásárlásához viszonyított többletköltséget biztosítja. A Magyar Közlönyben július 1-jén jelent meg a határozat, amely ezt biztosította.

Korábbi tervek szerint a BKV 110 Solaris típusú csuklós buszt vásárolt volna 9,7 milliárd forintból, a fennmaradó 40 buszt pedig más vonalakról csoportosították volna át.

Tarlós István a Világgazdaságnak szerdán azt mondta: ha a BKK, illetve a BKV "házon belül" talál annyi autóbuszt, amellyel egy szakaszon elkezdhetik a 3-as metró felújítását, akkor mérlegelik annak lehetőséget, hogy "elfelejtik" a szolgáltatásvásárlást. Ehhez körülbelül hatvan-hetven autóbuszra lenne szükség.

A főpolgármester hangsúlyozta, hogy figyelembe akarják venni a kormány autóbuszgyártási stratégiáját, de miután egyelőre ennek nem látszik az eredménye, és nem lehet tudni, mikorra lehetnek magyar buszok, miután a 3-as metró felújítása nem elodázható a végtelenségig - a megfelelő kapacitás megléte esetén - inkább az előbbi megoldást választanák - áll a cikkben.

A vg.hu oldalon megjelentek szerint a főpolgármester azt sem érti, hogy a BKK a közbeszerzési törvény melyik paragrafusát sértette meg. A KDB ugyanis azt kifogásolta, és azért szüntette meg az eljárást, mert a pályázatban nem szerepelt a sofőrök "beszerzése". Ez azért nem érhető Tarlós István szerint, mert a BKK pályázata nem autóbuszok beszerzésére vonatkozott, hanem az autóbuszos személyszállításra, amelybe értelemszerűen a járművezetők is beletartoznak.

Tarlós István szerint egyébként a KDB-nek alaki érvényesség miatt el kellett volna utasítania Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter beadványát, az ugyanis a törvényes lehetőségnél 38 nappal később érkezett.

A főpolgármester - mint írták - nem érti, hogy a KDB döntésével miért vállalta fel a 3-as metró "felújításának kockázatát".

Az MTI az ügyben kereste a BKK-t, a társaság későbbre ígért tájékoztatást.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Elemző: bőven változhat Donald Trump vámpolitikája – most jön az alkudozás

Elemző: bőven változhat Donald Trump vámpolitikája – most jön az alkudozás

Az InfoRádió által megkérdezett elemző szerint Donald Trump tárgyalási technikájának természete, hogy hogy most ilyen durvának hatnak a bejelentett vámok, ám aztán ebből bőven lehet még visszatáncolás, még ha a közölt számok nagy bajt okoznak Európának.

Európa és Oroszország fegyverkezése: a minőség, a pénz és az idő is különbség

2024-ben mintegy háromszorosát költötték az európai NATO-tagállamok védelmi kiadásokra, mint Oroszország - olvasható az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány összeállításában. Horváth Sebestyén, az alapítvány elemzője kiemelte: azt is érdemes áttekinteni, mekkora különbség van az orosz és az európai fegyverek gyártási költségei között.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.08. kedd, 18:00
Palkovics László
a mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos
Őrült hullámvasút a tőzsdéken, újra lefordultak az indexek

Őrült hullámvasút a tőzsdéken, újra lefordultak az indexek

A vámháború generálta pánikhangulat uralta a világ tőzsdéit hétfő reggel, Ázsiában nagyon csúnya mínuszokat láthattunk: a hongkongi és kínai tőzsdék a 2008-as pénzügyi válság óta nem estek ekkorát egy nap alatt. Ezt követően Európában is hatalmas mínuszokat láthattunk a nyitás után: a DAX több mint 10 százalékos mínuszban is volt, csakúgy mint a BUX. Az OTP több mint 15 százalékos mínuszban is volt, a napot azonban pluszban zárták a bank részvényei. Az amerikai nyitás nagy mínuszokat hozott, majd gyakorlatilag percek leforgása alatt megvették az esést és pluszba fordították az S&P 500-et. Később újabb lefordulás jött, miután a Fehér Ház cáfolta azt a vámháborús hírt, amire megvették a piacot és a hangulaton az sem segített, hogy Trump újabb vámokkal fenyegette meg Kínát. Nagy volatilitás jellemzi ma a piacokat, fordulatos napunk van. Május 8-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni! Információ és jelentkezés

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×