Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

Megújult a 8-as főút Vasvár és Körmend között

Csaknem 4,1 milliárd forintos beruházással elkészült a 8-as főút Vasvár és Körmend közötti 12,4 kilométeres szakaszának felújítása.

A Vas megyei Molnaszecsődön szerdán tartott ünnepélyes avatáson V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára hangsúlyozta: a 11,5 tonnás terhelést szolgáló burkolatmegerősítés, a települések bevezető szakaszainál kialakított forgalomcsillapító szigetek, az új autóbuszöblök és a kiépített közvilágítás mind a közlekedők biztonságát szolgálja.

Hozzátette, hogy a 8-as főút használata így nemcsak biztonságosabb, de kényelmesebb és hatékonyabb is lett.

Az államtitkár - aki egyben a térség országgyűlési képviselője is - kifejtette: a főút már 70-80 évvel ezelőtt Magyarország legjelentősebb, egybefüggő betonútja volt, aminek alapja még ma is használatos. Az út mai jelentőségét pedig az is mutatja, hogy a Balaton megközelítése szempontjából a turisztikai, a Szentgotthárdtól Székesfehérvárig tartó szállítási útvonalat illetően pedig a gazdasági szerepe is kiemelkedő - mondta.

Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) útfejlesztési igazgatója az avatáson elmondta: a munkálatokat 2014 tavaszán kezdte el és határidőre befejezte a kivitelező Swietelsky Kft. A 11,5 tonnás burkolaterősítés során felújították a Rába-folyó feletti hidat és a Mukucs-patakon átívelő felüljárót, illetve korszerűsítették a molnaszecsődi és a magyarszecsődi bekötőutak csomópontjait.

Rábahídvégen, Egyházashollóson, Molnaszecsődön és Magyarszecsődön a települések mindkét végén forgalomcsillapító szigeteket építettek, illetve például közvilágítást és sebességmérőket telepítettek, továbbá Rábahídvég és Egyházashollós között 200 méter hosszan hófogó sávot hoztak létre 15 ezer fagyal elültetésével - részletezte a NIF igazgatója.

A NIF közölte azt is: a nettó 4,1 milliárd forintos beruházás 85 százaléka európai uniós, 15 százaléka pedig hazai forrás felhasználásával valósult meg. Az érintett útszakaszon naponta 5300 jármű közlekedik, amelynek 40 százaléka nehézgépjármű.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×