A különböző pontgyűjtő kártyákat vizsgálva a Tudatos Vásárlók Egyesülete megállapította, hogy leginkább a kártyát kibocsátó cég profitál egy ilyen akcióból. Haraszti Anikó, a társaság elnöke szerint minimális az, amit a fogyasztók nyertek a programokkal.
Haraszti Anikó hozzátette, a legtöbb esetben egy százalék alatti a visszatérítés, vagy juttatás aránya a különböző pontgyűjtő kártyák használatánál. Azt mondta, sokszor az ajándék termék értékének kétszázszorosát kell elkölteni.
A levásárolható kártyáknál tény, hogy a vásárló néhány ezreléket visszakap a pénzéből. A vásárló azt azonban nem tudja felmérni, hogy közben a kereskedő az esetek többségében vélhetően arra is ráveszi, hogy jóval többet vegyen, mint azt eredetileg tervezte.
Haraszti Anikó azt mondta, ahhoz, hogy valóban értékelhető kedvezményeket kapjon a vásárló, annyi kártyát kellene használnia, hogy az már a vásárlás minőségének rovására menne.
Az egyesület további problémaként értékelte, hogy a különféle hűségprogramok működési szabályzatai alapján a legtöbb esetben az ajándékkatalógusokban feltüntetett áruk képe csak illusztráció, a céget ez nem kötelezi arra, hogy pontosan azt az ajándékot adja, amit a vásárló kiválasztott magának.