eur:
408.42
usd:
375.48
bux:
73865.96
2024. november 1. péntek Marianna

Veszteséges volt a Facebook a második negyedévben

A vártnál kissé nagyobb bevételek mellett 157 millió dolláros veszteséggel zárta az év második negyedét a Facebook. A világ legnagyobb közösségi hálózatát működtető társaság, amelynek részvényeit 38 dolláros kibocsátási árral vezették be a Nasdaqra, s május 18. óta kereskednek vele, csütörtökön hozta nyilvánosságra a második negyedéves gyorsjelentését.

A társaság bevételei 32 százalékkal 1,18 milliárd dollárra emelkedtek április-júniusban az egy évvel korábbi 895 millió dollárról, ami némileg meghaladja az 1,16 milliárd dolláros elemzői várakozásokat. A reklámbevételek 28 százalékkal 992 millió dollárra növekedtek, így az összes bevétel 84 százalékára rúgtak.

A - 157 millió dolláros, részvényenként 8 centes - veszteség döntő részt a tőzsdére lépésből adódik, az elsődleges nyilvános forgalomba hozatalt követő költségek 1,3 milliárd dollárt tettek ki. Az egyszeri tételeket nem számítva a kiigazított nyereség 295 millió dollár, azaz részvényenként 12 cent volt, ami megfelel a várakozásoknak.

Tavaly a második negyedében 240 millió dolláros profitot termelt a Facebook.

A közösségi portál aktív felhasználóinak száma június 30-án 955 millió volt, 29 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A portált mobilkészülékekkel elérő felhasználók száma 67 százalékkal 543 millióra emelkedett.

A Facebook részvényárfolyama csak az első kereskedési napon haladta meg a kibocsátási árat, azóta csökken. A gyorsjelentés újabb eladói hullámot indított el, s az árfolyam 8,44 százalékkal 24,58 dollárra zuhant az elektronikus kereskedésben a New York-i tőzsde zárását követően, ami 35 százalékos mínuszt jelent a 38 dollárhoz képest.

Trip Chowdhry, a Global Equities Research nevű amerikai pénzügyi elemző cég szakértője - aki a Facebook értékének megállapításában az egyik legkritikusabb elemző - a gyorsjelentést kommentálva emlékeztetett, hogy a nyereség négy év alatt évenként csak 4 százalékkal növekedett. Rámutatott: ahhoz, hogy a 25 dolláros részvényárfolyamot tartani tudja, a Facebooknak évente több mint 150 százalékkal kellene növelnie üzleti forgalmát, de a vezetésnek fogalma sincs arról, hogy ezt miként tudná elérni. Álláspontja szerint a Facebook a 13 és 16 dollár közötti árfolyamsávban bizonyulhat nagyszerű befektetésnek.

Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: Kamala Harrisnek három „alapvető baja” van az elnökválasztáson
Aréna

Magyarics Tamás: Kamala Harrisnek három „alapvető baja” van az elnökválasztáson

A november 5-i amerikai elnökválasztás esélyeiről, a két jelölt közötti különbségekről, a döntést jelentő pontokról beszélt Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora az InfoRádió Aréna című műsorában.

A Hegyvidéken sem lesz ingyenes, máshol fizetőssé válik vagy drágul a parkolás

A XII. kerületben ugyan ősz elején visszavonták a parkolás üzemeltetésére kiírt közbeszerzést, ám a korábbi szerződés közelgő lejártáig valószínűleg sikerül új megállapodást kötni, így a Hegyvidéken még ideiglenesen sem lesz ingyenes a parkolás. A főváros más területein is változnak a parkolási zónák és díjak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
Soha ekkora szakadék nem volt még két elnökjelölt víziója között

Soha ekkora szakadék nem volt még két elnökjelölt víziója között

Az Egyesült Államokban a 2024-es elnökválasztáson két szöges ellentétben álló gazdasági vízió közül választhatnak az amerikaiak. Míg a demokrata Kamala Harris a gazdagok adóinak megemelésére, célzott vámok bevezetésére és a szociális támogatások bővítésére helyezi a hangsúlyt, a republikánus volt-elnök, Donald Trump alacsonyabb vállalati adókat, kereskedelmi védőintézkedéseket és deregulációt ígér. A két politikai program nem csupán gazdasági irányvonalakban, hanem a társadalmi kérdések kezelésében is markánsan eltér.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×