A brand a termék vagy a szolgáltatás jellemzőinek összességét jelenti, ide tartozik a név, a csomagolás, az ár, a márka története és reklám együttesen. A brand a megkülönböztetést szolgálja - mondta az InfoRádiónak Földvári Csaba brandszakértő.
A szakember kiemelte: a hitelesség problematikája egyre inkább a márkaépítés egyik központi kérdésévé válik, ennek egyik oka a globális bizalmi válság.
Korábban az a mondás járta, hogy nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Manapság ehhez hozzáteszik, hogy nem elég jónak látszani, jónak is kell lenni - fejtette ki. Földvári Csaba szerint a márkaépítéssel foglalkozók egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek arra, hogy a kialakítandó kép azonos legyen a valósággal.
A hitelességi problémára tett egyik megoldási kísérlet az úgynevezett CEO branding, vagyis a vezérigazgató személyes márkázása - közölte a szakértő, aki szerint ez népszerű és egyre inkább üzleti szempontból is érdekes leágazásnak tekinthető.
Földvári Csaba kiemelte: a márka hitelességet jelentősen fokozhatja, ha egy hiteles arc kapcsolódik hozzá, különösen akkor, ha ez a személy a vállalat legfelsőbb vezetője. Jól felépített, megtervezett, megfelelően kommunikált vezérigazgató sokat tehet a vállalati márka építése és a hitelesség növelése érdekében - hangsúlyozta.
Hanganyag: Panulin Ildikó