eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita

Mik a legfontosabb technológiai trendek?

Az internet az utolsó, amitől megválnának az emberek, ha a kiadások csökkentésére kényszerülnek - derült ki az Ericsson globális felméréséből. Jakab Roland, a társaság magyarországi vállalatának vezérigazgató-helyettese azt mondta: jellemző tendencia az is, hogy a közösségi média újradefiniálja a híradás fogalmát.

Az Ericsson ConsumerLab több mint 15 esztendeje kutatja a fogyasztói viselkedés alakulását, beleértve az információs és kommunikációs technológiai termékkel kapcsolatos vélekedéseket. A felmérés szerint az internet a legutolsó dolgok egyike, amiről a fogyasztók hajlandóak lemondani, ha kiadásaik csökkentésére kényszerülnek, de lassan létszükségletté válnak a mobil eszközök is.

A közeli jövő tíz legfontosabb fogyasztói trendje a technológia területén:

1. Internetes hozzáférés mindenek felett. Az internetelérés, akár a levegő, mára létszükségletté vált. Ez a legutolsó dolgok egyike, amitől a fogyasztók hajlandóak megválni, ha kiadásainak csökkentésére kényszerülnek. Szerepe az információszerzésen és a kapcsolatépítésen túl a munka, a jövedelemszerzés területén is egyre fontosabb.

2. Bárkiből lehet szolgáltató. Az online és mobil világban hatalmas az igény az új szolgáltatásokra, melyekhez bárhol és bármikor hozzáférhetnek a felhasználók. A cégek egyre gyakrabban szembesülnek a problémával, hogy mobilszolgáltatóvá kell válniuk, ha továbbra is kapcsolatban akarnak maradni ügyfeleikkel, vevőikkel. E szolgáltatások között nagyon sok az egyedi megoldás, és gyakran nem is olyan nehéz előállítani őket. Akár maguk a fogyasztók is képesek lehetnek kereskedelmileg életképes szolgáltatások, például alkalmazások fejlesztésére.

3. A közösségi média újradefiniálja a híradás fogalmát. A közösségi hálózatok valódi média-csomópontokká váltak, amelyek beszélgetések és posztok folyamait ontva képek, videoklipek és zeneszámok fogyasztását generálják. A közös véleményalkotás lehetőségének megteremtésével ezek a platformok ma már a hírek közötti eligazodásban is sokat segítenek, sőt gyakran hírforrásként működnek.

4. A mobiltelefonok egyre fontosabb szerepet játszanak a mindennapi életben. A fogyasztókat leginkább az olyan mobilszolgáltatások érdeklik, amelyek közvetlenül kapcsolódnak közeli helyszínekhez vagy helyi szolgáltatásokhoz. Míg az okostelefonnal rendelkezők 90 százaléka mindig magánál tartja a telefonját, csak 80 százalékuk állítja azt, hogy mindig van pénz a zsebében.

5. Az átláthatóság fontosabb, mint a magánélet. Az emberek mindaddig bátran megosztanak személyes információkat az interneten, amíg a konkrét előnyök túlsúlyban vannak a nehezebben érzékelhető hátrányokkal szemben. Egyre megszokottabb számukra, hogy átlátható az életük; a cégektől és más szervezetektől is átlátható működést várnak el.

6. A felhő megkönnyíti az életet. A folyamatos információ-megosztás és több eszköz egyidejű használata hétköznapi szokássá válik, ennek eredményeként még több felhő-alapú szolgáltatást vezetnek be. A fő szempont az egyszerű használat.

7. Az okostelefonok jövője a nők kezében van. Egy tavaly végzett kutatás szerint továbbra is főként a férfiak veszik igénybe az okostelefonok által kínált speciális szolgáltatásokat, ugyanakkor lényegesen több nő használ olyan hagyományos funkciókat, mint a hanghívás, az sms, mms és a Facebook. A kommunikációs csatornák egyetlen eszközbe terelésével a nők diktálják majd az okostelefonok piaci térhódításának ütemét.

8. Egyszerűbb vásárlás. Az okostelefont használók 67 százaléka használ vagy használna szívesen mobil fizetési megoldást. A kutatások szerint a mobilfizetést a mindennapos vásárlási szokásokkal összhangban kellene továbbfejleszteni, összekapcsolva termékinformációval, pontgyűjtő-akciókkal vagy akár áruházon belüli navigációval.

9. Minden összekapcsolódik. 2009 negyedik negyedévében a mobil adatforgalom mennyisége meghaladta a hangforgalmat, 2011 első negyedévében pedig a kétszeresére nőtt. A fogyasztók egyre többször csatlakoznak az internethez és a környezetükben található technikai eszközökhöz, autókhoz, árusító automatákhoz, jegykezelő kapukhoz.

10. Bizonytalan idők - a fogyasztók törekednek az ellenőrzésre. Kiszámíthatatlan gazdasági környezetben és természeti katasztrófák idején a fogyasztók arra törekednek, hogy kézbe vegyék az irányítást. Figyelmük ilyenkor a közszolgáltatások - víz, áram - felé fordul. A márciusi japán földrengés és cunami idején például a tokiói metróállomásokon elhelyezett képernyőkön időjárás-jelentés helyett az elektromos áramra vonatkozó előrejelzéseket sugároztak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 27. 11:39
×
×
×
×