Az MSZP-frakció egyre kritikusabb a minisztereivel kapcsolatban. A Népszabadság szerint a szocialisták elsősorban Hónig Péter közlekedési tárcavezető teljesítményével elégedetlenek. Az a kifogás merült fel vele kapcsolatban, hogy a kormányalakítás után szembehelyezkedett a fővárosi szocialisták által szorgalmazott távhőáfa-csökkentéssel, valamint, hogy az MSZP-frakció gyakorlatilag semmit sem tud a MÁV-szárnyvonalak tervezett megszüntetéséről és a társaság átszervezéséről.
Hónig Péter az InfoRádióban erre reagálva azt mondta: a véleményt nem hallotta, de jelenleg válságkormányzás van, ahol "lékeket kell betömni". Szavai szerint ez a munka nem mindig sikerül a legszebben, de ilyen helyzetben a lényeg az, hogy ne süllyedjen el a hajó.
Úgy látja, hogy a minisztérium felügyelete alatt álló infrastrukturális rendszerek, azaz a közlekedési, a hírközlési és az energiaszektor jól működik.
Arra a kérdésre, hogy a politikai szereplőknek az elmúlt években már sikerült a MÁV átalakításának egyes lépéseit megtorpedózniuk, Hónig Péter azt mondta: az elvonás költségvetési kérdés, "akinek ez nem tetszik, az beszélje meg a költségvetés készítőjével".
Hangsúlyozta: 40 milliárd forintos megszorítás nemcsak a vasúttársaságot, hanem a közösségi közlekedést érinti. Hozzátette: a szektort a gazdasági válság is sújtja, ezért költségvetése tovább szűkülhet. Mindezek miatt az átalakítás elengedhetetlen.
Elmondta azt is: a közösségi közlekedés színvonalán van mit javítani, ráadásul a szektor nem működik hatékonyan. A párhuzamosságok megszüntethetők, pláne akkor, ha a párhuzamosan működő megoldások mindegyikét a költségvetés finanszírozza.
Hanganyag: Hlavay Richárd